Nálepkování nadaných žáků – překážka i příležitost v rozvoji nadání

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Nálepkování nadaných žáků – překážka i příležitost v rozvoji nadání

Zobrazit celý záznam

Thumbnail
Název: Nálepkování nadaných žáků – překážka i příležitost v rozvoji nadání
Autor: Klimecká, Eva
ISBN: 978-80-7678-321-8
URI: http://hdl.handle.net/10563/56830
Datum: 2025-04-07
Vydavatel: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Počet stran: 316
Dostupnost: Bez omezení


Abstrakt:

Pokud u nějakého žáka byť jen předpokládáme, že je „nadaný“, již samotný obsah slova nadaný v nás vyvolává řadu nejrůznějších emocí. Tyto pocity ovlivňují to, jak o žácích přemýšlíme, jaké k nim zaujímáme postoje, a následně, jak k nim přistupujeme. Pokud tento „verdikt“ nad žákem vyřkne i odborná autorita či instituce, opírající své názory o jasná paradigmata, včetně školského systému a legislativy, emoce se začínají násobit a jednání vůči nadaným zviditelňovat. Naše původní představa o nadání a obsahu takového označení je postupně zhmotňována v předdefinovaném obraze nadaného žáka, do něhož směrujeme i samotného nálepkovaného jedince.

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
Klimecka Eva_Nalepkovani nadanych zaku_WEB.pdf 5.167Mb PDF Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet