Analýza zákaznické zkušenosti na základě analýzy velkých dat v maloobchodě s potravinami

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza zákaznické zkušenosti na základě analýzy velkých dat v maloobchodě s potravinami

Show full item record

No preview available
Title: Analýza zákaznické zkušenosti na základě analýzy velkých dat v maloobchodě s potravinami
Author: Falatouri, Taha
URI: http://hdl.handle.net/10563/56858
Date: 2025-01-30
Publisher: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Page count: 143
Availability: Bez omezení


Abstrakt:

Tato studie zkoumá efektivitu kombinace velkých jazykových modelů (LLM ? Large Language Models) a tradičních metod analýzy mapování textu s cílem analyzovat dimenze kvality služeb (SQ ? Service Quality) a spokojenosti zákazníků v prostředí fyzického i online maloobchodu. Zkoumáme využití NLP technik a LLM k extrakci sentimentu a dimenzí SQ z hlediska uživatelsky generovaného obsahu (UGC ? User Generated Content). Analyzujeme zákaznické recenze v angličtině a perštině a identifikujeme klíčové faktory ovlivňující spokojenost a nespokojenost zákazníků v prostředí fyzického maloobchodu a vícekanálového prodeje prostřednictvím nesupervizovaného mapování textu zákaznických recenzí ze supermarketů. Naše analýza odhaluje, že mezi obecnými dimenzemi SQ mají osobní interakce, obchodní politika a produktové faktory pozitivní dopad na spokojenost zákazníků, zatímco obavy o spolehlivost služeb přispívají k nespokojenosti. Význam osobní interakce je obzvláště výrazný v menších obchodech a městech. Naopak hypermarkety by se měly zaměřit na zlepšení fyzických aspektů a kvality osobní interakce, aby snížily negativní zpětnou vazbu. Integrace LLM s textovou analýzou umožňuje komplexní zkoumání dimenzí SQ napříč různými maloobchodními formáty, což podtrhuje nutnost neustálého lidského dohledu pro zajištění přesnosti a spolehlivosti analýzy sentimentu a extrakce informací. Přesto se objevují výzvy, například nesoulad mezi predikcemi modelu a lidskými úsudky či obtíže při přesné identifikaci konkrétních dimenzí v nestrukturovaném textu.

Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
falatouri_2025_dp.pdf 689.4Kb PDF View/Open None
falatouri_2025_op.pdf 142.5Kb PDF View/Open None
falatouri_2025_op.pdf 0bytes PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account