Rozpoznávání a regulace emocí u dětí předškolního věku
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
|
Název:
|
Rozpoznávání a regulace emocí u dětí předškolního věku |
| Autor: |
Kapitánová, Erika
|
| Vedoucí: |
Hrbáčková, Karla
|
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zaměřuje na rozpoznávání a regulaci emocí u dětí předškolního věku ve vybrané mateřské škole. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, které se zabývají emoční inteligencí, regulaci emocí a obdobím předškolního věku. Práce ve své praktické části přináší výsledky kvantitativního výzkumu, jehož cílem je zjistit, jaká je míra rozpoznávání a regulace emocí a jaké strategie využívají k jejich regulaci. Součástí výzkumu je také ověření, zda existují rozdíly v těchto schopnostech v závislosti na pohlaví. Výzkumný soubor tvoří 50 dětí ve věku od 5-7 let ve vybrané mateřské škole. Byly shromážděny výsledky diagnostického testu. Naše zjištění ukázalo, že děti v tomto věku dokážou rozpoznat některé emoce (nejlépe strach), ale schopnost regulace emocí u dětí je stále ve fázi rozvoje, jelikož téměř polovina dětí neuvedla žádnou vědomou strategii. Výzkum poukazuje na důležitost podpory emočních kompetencí v předškolním věku a může sloužit jako podklad pro inovaci vzdělávacích přístupů v mateřských školách. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/57534
|
|
Datum:
|
2025-01-08 |
|
Dostupnost:
|
Bez omezení |
|
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
|
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet