Rozpoznávání a regulace emocí u dětí předškolního věku

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Rozpoznávání a regulace emocí u dětí předškolního věku

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Rozpoznávání a regulace emocí u dětí předškolního věku
Autor: Kapitánová, Erika
Vedoucí: Hrbáčková, Karla
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na rozpoznávání a regulaci emocí u dětí předškolního věku ve vybrané mateřské škole. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, které se zabývají emoční inteligencí, regulaci emocí a obdobím předškolního věku. Práce ve své praktické části přináší výsledky kvantitativního výzkumu, jehož cílem je zjistit, jaká je míra rozpoznávání a regulace emocí a jaké strategie využívají k jejich regulaci. Součástí výzkumu je také ověření, zda existují rozdíly v těchto schopnostech v závislosti na pohlaví. Výzkumný soubor tvoří 50 dětí ve věku od 5-7 let ve vybrané mateřské škole. Byly shromážděny výsledky diagnostického testu. Naše zjištění ukázalo, že děti v tomto věku dokážou rozpoznat některé emoce (nejlépe strach), ale schopnost regulace emocí u dětí je stále ve fázi rozvoje, jelikož téměř polovina dětí neuvedla žádnou vědomou strategii. Výzkum poukazuje na důležitost podpory emočních kompetencí v předškolním věku a může sloužit jako podklad pro inovaci vzdělávacích přístupů v mateřských školách.
URI: http://hdl.handle.net/10563/57534
Datum: 2025-01-08
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet