Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
|
Název:
|
Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku |
| Autor: |
Mikulová, Kamila
|
| Vedoucí: |
Suchánková, Eliška
|
|
Abstrakt:
|
Tato diplomová práce se věnuje tématu emoční regulace u dětí předškolního věku a možnostmi jejího rozvoje prostřednictvím herního programu. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu emoce a jejich významu v raném vývoji dítěte, přičemž zvláštní pozornost je věnována klíčovým oblastem vývoje, jako jsou kognitivní schopnosti, sebepojetí, exekutivní funkce a sociální dovednosti. Dále jsou zde popsány emoce a vývoj emocí v kontextu dětí předškolního věku. Další kapitoly se soustředí na emoční seberegulaci, emoční prožívání a rozvoj emoční inteligence, která je nezbytným předpokladem pro zdravé fungování v mezilidských vztazích. V práci je akcentována role hry jako přirozeného prostředku pro posilování emočních kompetencí. Je zde popsán význam hry pro předškolní děti. Zohledněna je i oblast Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je rozvoj emocí součástí osobnostního rozvoje dítěte. A v neposlední řadě popisuje druhy a dělení her. Cílem praktické části je vytvořit a aplikovat herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku "Emoce kolem nás" a změřit pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na emoční regulaci předškolních dětí jeho efektivitu. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/57542
|
|
Datum:
|
2025-01-08 |
|
Dostupnost:
|
Bez omezení |
|
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
|
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet