Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku
Autor: Mikulová, Kamila
Vedoucí: Suchánková, Eliška
Abstrakt: Tato diplomová práce se věnuje tématu emoční regulace u dětí předškolního věku a možnostmi jejího rozvoje prostřednictvím herního programu. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu emoce a jejich významu v raném vývoji dítěte, přičemž zvláštní pozornost je věnována klíčovým oblastem vývoje, jako jsou kognitivní schopnosti, sebepojetí, exekutivní funkce a sociální dovednosti. Dále jsou zde popsány emoce a vývoj emocí v kontextu dětí předškolního věku. Další kapitoly se soustředí na emoční seberegulaci, emoční prožívání a rozvoj emoční inteligence, která je nezbytným předpokladem pro zdravé fungování v mezilidských vztazích. V práci je akcentována role hry jako přirozeného prostředku pro posilování emočních kompetencí. Je zde popsán význam hry pro předškolní děti. Zohledněna je i oblast Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je rozvoj emocí součástí osobnostního rozvoje dítěte. A v neposlední řadě popisuje druhy a dělení her. Cílem praktické části je vytvořit a aplikovat herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku "Emoce kolem nás" a změřit pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na emoční regulaci předškolních dětí jeho efektivitu.
URI: http://hdl.handle.net/10563/57542
Datum: 2025-01-08
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet