| Title: | Kultura školy | 
| Author: | Kubíčková, Miloslava | 
| URI: | http://hdl.handle.net/10563/5881 | 
| Date: | 2008-10-17 | 
| Publisher: | 
 | 
| Page count: | 
 | 
| Availability: | Bez omezení | 
Abstrakt:
Kultura školy je v posledních letech jedním z velmi často diskutovaných témat, které je zkoumáno z několika hledisek, různými metodami a s různými záměry. Disertační práce se zabývá kulturou školy ve vztahu k vnitřnímu prostředí školy - klimatu s důrazem na vliv osobnosti učitele při vytváření kultury vzdělávací instituce. Literární rešerše je selektována do několika částí. V první části se poukazuje na vývoj pojmu kultura na základě sociologického, antropologického a psychologického přístupu. Druhá část vymezuje a analyzuje firemní kulturu s následným zaměřením na teoretický koncept kultury školy. Další část práce se věnuje vnitřnímu prostředí - klimatu školy s následným definováním vztahu mezi klimatem a kulturou školy. Hlavním cílem disertační práce je na základě teoretického a terénního výzkumu popsat vnitřní prostředí - klima školy, zjistit kulturní dimenze učitelů a na jejich základě definoKultura školy je v posledních letech jedním z velmi často diskutovaných témat, které je zkoumáno z několika hledisek, různými metodami a s různými záměry. Disertační práce se zabývá kulturou školy ve vztahu k vnitřnímu prostředí školy - klimatu s důrazem na vliv osobnosti učitele při vytváření kultury vzdělávací instituce. Literární rešerše je selektována do několika částí. V první části se poukazuje na vývoj pojmu kultura na základě sociologického, antropologického a psychologického přístupu. Druhá část vymezuje a analyzuje firemní kulturu s následným zaměřením na teoretický koncept kultury školy. Další část práce se věnuje vnitřnímu prostředí - klimatu školy s následným definováním vztahu mezi klimatem a kulturou školy. Hlavním cílem disertační práce je na základě teoretického a terénního výzkumu popsat vnitřní prostředí - klima školy, zjistit kulturní dimenze učitelů a na jejich základě definovat specifika jejich profesní kultury a určit základní uznávané hodnoty učitelů. Na základě zjištěných existujících kulturních dimenzí a uznávaných hodnot učitelů vyjádřit jejich vliv na kulturu školy. Součástí výzkumného problému je i stanovení hypotéz. V závěru jsou výsledky výzkumného šetření porovnávány se stanovenými hypotézami. Výsledkem je potvrzení nebo zamítnutí stanovené hypotézy.
| Files | Size | Format | View | 
|---|---|---|---|
| kubíčková_2008_dp.pdf | 1.117Mb | 
View/ | 
|
| kubíčková_2008_vp.pdf | 143.2Kb | 
View/ | 
|
| kubíčková_2008_op.pdf | 80.01Kb | 
View/ |