Konflikty ve školní třídě z pohledu učitelů a žáků
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Konflikty ve školní třídě z pohledu učitelů a žáků |
Autor: |
Pomykacz, Ivan
|
Vedoucí: |
Ernest, Barbara
|
Abstrakt:
|
Školní třída tvoří vedle rodiny nejvýznamnější část sociálního prostředí. Zvláště na začátku školní docházky se stává důležitým modelem společenského života. Je tedy nezbytné, aby učitel dokázal svou třídu dostatečně percipovat a předejít tak událostem, jenž by mohly mít negativní vliv na sociální integraci jedince do společnosti. Tato bakalářská práce se pokouší nahlédnout do jedné školní třídy ze sociálně psychologického hlediska. Třída je podrobena výzkumu s nasazením metody sociometrie za účelem zjištění klimatu třídy a rozložení sociálních rolí a pozic. Nejde však pouze o odhalení neformální struktury třídy, ale hlavně o porovnání této struktury tak, jak ji vidí žáci a učitelé. Výsledkem práce je pak srovnání dvou pohledů učitelů a žáků na klima třídy. V ideálním případě by měla být korelace obou náhledových rovin nenulová. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/7217
|
Datum:
|
2008-05-13 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
6634
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet