Nákupní chování specifických segmentů trhu hudebních nahrávek
Show full item record
No preview available
Title:
|
Nákupní chování specifických segmentů trhu hudebních nahrávek |
Author: |
Skaunic, David
|
Advisor: |
Bačuvčík, Radim
|
Abstract:
|
Diplomová práce je koncipována jako ucelený projekt, který poskytne čtenáři informace v oblasti obchodu s hudbou v ČR. Je členěna na tři základní obsahové bloky: 1. Vývoj, 2. Analytická část, 3. Návrhová a projektová část. Ty následně na šest kapitol, které dohro-mady tvoří marketingový výzkum specifických trhů s hudební produkcí. V teoretické části se zabýváme historií vzniku hudebních nahrávek, kde objasňujeme vývoj samotného zvu-kového záznamu a především vznik nových distribučních kanálů na trhu s hudbou po roce 1989. Podstatná část kapitoly je věnována současnému postavení distributorů hudebních nahrávek na domácím trhu, přičemž jako příklad je uvedeno tradiční hudební vydavatelství - Supraphon, které dlouhodobě zaujímalo na trhu pozici tržního vůdce. V porevolučním vývoji se však trh s hudbou v ČR změnil a i tak výrazný producent jako Supraphon musí měnit mechanismy na oslovení koncového zákazníka. Zde poukazujeme na snahu o rozvoj marketingových aktivit v době globalizace a rychlého technického pokroku 21. století. Praktická část práce obsahuje analýzu celkové tržní situace trhu s hudbou a její meziroční srovnání v době stále se rozvíjejících nových technologií přehrávání hudby a samotné for-my nákupu. Závěrečná kapitola práce je koncipována jako projektová část, kde se snažíme uplatnit zjištěné informace a navrhnout distributorovi Bontonland, a.s. marketingovou strategii formou netradičních postupů neuromarketingu pro zlepšení celkových prodejů hudby. Cílem práce je odpovědět na otázky: Může obstát klasický distributor hudby v dnešním tvrdém konkurenčním prostředí? Jaké jsou nové technologické možnosti nákupu pro konzumenty hudební produkce? Jaká je perspektiva využití netradičních postupů neu-romarketingu na podporu prodejů hudby v budoucnu? |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/12160
|
Date:
|
2010-04-26 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav marketingových komunikací |
Discipline:
|
Marketingové komunikace |
Grade for thesis and defense:
|
E
17456
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account