Nákupní chování specifických segmentů trhu hudebních nahrávek

DSpace Repository

Language: English čeština 

Nákupní chování specifických segmentů trhu hudebních nahrávek

Show full item record

No preview available
Title: Nákupní chování specifických segmentů trhu hudebních nahrávek
Author: Skaunic, David
Advisor: Bačuvčík, Radim
Abstract: Diplomová práce je koncipována jako ucelený projekt, který poskytne čtenáři informace v oblasti obchodu s hudbou v ČR. Je členěna na tři základní obsahové bloky: 1. Vývoj, 2. Analytická část, 3. Návrhová a projektová část. Ty následně na šest kapitol, které dohro-mady tvoří marketingový výzkum specifických trhů s hudební produkcí. V teoretické části se zabýváme historií vzniku hudebních nahrávek, kde objasňujeme vývoj samotného zvu-kového záznamu a především vznik nových distribučních kanálů na trhu s hudbou po roce 1989. Podstatná část kapitoly je věnována současnému postavení distributorů hudebních nahrávek na domácím trhu, přičemž jako příklad je uvedeno tradiční hudební vydavatelství - Supraphon, které dlouhodobě zaujímalo na trhu pozici tržního vůdce. V porevolučním vývoji se však trh s hudbou v ČR změnil a i tak výrazný producent jako Supraphon musí měnit mechanismy na oslovení koncového zákazníka. Zde poukazujeme na snahu o rozvoj marketingových aktivit v době globalizace a rychlého technického pokroku 21. století. Praktická část práce obsahuje analýzu celkové tržní situace trhu s hudbou a její meziroční srovnání v době stále se rozvíjejících nových technologií přehrávání hudby a samotné for-my nákupu. Závěrečná kapitola práce je koncipována jako projektová část, kde se snažíme uplatnit zjištěné informace a navrhnout distributorovi Bontonland, a.s. marketingovou strategii formou netradičních postupů neuromarketingu pro zlepšení celkových prodejů hudby. Cílem práce je odpovědět na otázky: Může obstát klasický distributor hudby v dnešním tvrdém konkurenčním prostředí? Jaké jsou nové technologické možnosti nákupu pro konzumenty hudební produkce? Jaká je perspektiva využití netradičních postupů neu-romarketingu na podporu prodejů hudby v budoucnu?
URI: http://hdl.handle.net/10563/12160
Date: 2010-04-26
Availability: Bez omezení
Department: Ústav marketingových komunikací
Discipline: Marketingové komunikace
Grade for thesis and defense: E 17456


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
skaunic_2010_dp.pdf 8.736Mb PDF View/Open
skaunic_2010_vp.pdf 52.68Kb PDF View/Open
skaunic_2010_op.pdf 56.37Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account