Pes v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Chytilová, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T22:46:14Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T22:46:14Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13252
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce nabízí marketingový pohled na psa coby motiv reklamy. Teoretická část využívá poznatky z různých oborů, které jsou s tématem spjaty: marketingové komunikace, psychologie, sémiotika a historie. Praktická část nejdříve popisuje současnou povahu vztahu mezi člověkem a psem. Bakalářská práce se následně zabývá dvěma druhy spolupráce mezi psem a marketingovou komunikací. Nejprve uvádí příklady reklam, které propagují produkty a služby určené psům. Poté práce vysvětluje, v čem spočívá hlavní přínos, jenž může pes reklamě přinést. Následuje analýza vybraných televizních reklam a závěry této analýzy jsou konfrontovány s výsledky hloubkových rozhovorů. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro užití psa v reklamě. |
cs |
dc.format |
89s. |
cs |
dc.format.extent |
2759289 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pes v reklamě
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
emocionální apely
|
cs |
dc.subject |
sémiotika
|
cs |
dc.subject |
dog in advertising
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
emotion
|
en |
dc.subject |
emotional appeals
|
en |
dc.subject |
semiotics
|
en |
dc.title |
Pes v reklamě |
cs |
dc.title.alternative |
Dog in advertising |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rožek, Michal |
|
dc.date.accepted |
2010-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis offers marketing point of view of dog as the theme of advertising. In the theoretical part there are some findings from various branches that are connected to this topic: marketing communication, psychology, semiotics and history. At the beginning of the practical part there is a description of current relationship between people nad dogs. Then the bachelor offers two different types of cooperation between marketing communication and dogs. Firstly, there are some examples of advertising that promote products and services for dogs. Then the practical part explains benefits and efects that can dog add to advertisment. There is also the analysis of selected TV commercials and all conclusions are confronted with in-depth interviews results. By the end of the practical part there are some proposals for the usage of dog in advertising. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
13619
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account