Úloha privátních značek v soudobých marketingových komunikacích
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pavlů, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Hurtová, Helena
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T18:21:01Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T18:21:01Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1454
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je analýza dvou vybraných privátních značek maloobchodních řetězců v České republice. Privátní značky jsou v Evropské unii velmi rozšířené a jejich podíl v regálech zahraničních obchodních řetězců je velmi vysoký. Situace u nás se tomuto trendu pomalu přibližuje, a tak je důležité zjistit, jak výrobky prodávané pod privátní značkou hodnotí sami zákazníci. Obchodní řetězce v dnešní době plné konkurence bojují o každého zákazníka, a právě privátní značky jsou tomuto nápomocny. Vybrala jsem si privátní značky hypermarketu Hypernova a Interspar, a to privátní značku Euro Shopper a privátní značku Spar. Ve teoretické a analytické části diplomové práce jsem citovala výzkumy agentur Incoma Research a Gfk Praha. Další literatura a ostatní zdroje jsou uvedeny v přiloženém seznamu literatury. |
cs |
dc.format |
79 s., 8 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
789593 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Značka
|
cs |
dc.subject |
privátní značka
|
cs |
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
budování značky
|
cs |
dc.subject |
poziční strategie
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
image
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
hypermarket
|
cs |
dc.subject |
supermarket
|
cs |
dc.subject |
diskont
|
cs |
dc.subject |
Brand
|
en |
dc.subject |
private label
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
brand building
|
en |
dc.subject |
positional strategy
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
image
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.subject |
hypermarket
|
en |
dc.subject |
supermarket
|
en |
dc.subject |
discount
|
en |
dc.title |
Úloha privátních značek v soudobých marketingových komunikacích |
cs |
dc.title.alternative |
The part of private labels in present marketing communications |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Křížek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2006-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The target of diploma work is the analysis of two chosen private labels from hypermarkets in Czech Republic. Private labels are very popular and extensive in European Union and its part in bookshelfs in foreign hypermarkets is very high. We have been coming to this situation also in our country, so it is very important to know how much popular and evaluated is the goods sold under private labels for customers. Hypermarkets, supermarkets and discounts must contest for customers very much nowadays and private labels help them in this battle. I have chosen two private labels from Hypernova and Interspar, namely Euro Shopper and Spar private labels. I have used some researches from czech agencies, for example Incoma Research and GfK Praha and these researches are available in theoretic and anylitic parts of this work. Another literature and resources are available in literature list which is part of this diploma work. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
2712
|
|
dc.date.assigned |
2006-01-13 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account