Profesní orientace sociálně znevýhodněných žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Profesní orientace sociálně znevýhodněných žáků

Show full item record

No preview available
Title: Profesní orientace sociálně znevýhodněných žáků
Author: Peřinková, Irena
Advisor: Friedmann, Zdeněk
Abstract: Práce se zabývá profesní orientací sociálně znevýhodněných žáků. V první části jsou posouzeny aspekty ovlivňující profesní orientaci z hlediska hodnotové orientace a psychického a fyzického vývoje, dále je zdůrazněn význam profesní orientace a činitelé, kteří se na profesní orientaci podílejí včetně systému profesního poradenství a závěru, je pojednáno o profesní orientaci dětí z dětských domovů. Druhá část práce je věnována teoretickému pojednání o sociálním znevýhodnění od sociálního vyloučení přes různá pojetí sociálního znevýhodnění k vlastní definici sociálně znevýhodněného žáka a jeho postavení v ústavní péči v dětských domovech, kam jej, na rozdíl od jiných prostředí, jednoznačně můžeme zařadit. Po prezentaci systému ústavní péče a struktury výchovných zařízení je teoretická část uzavřena problematikou vstupu jedince z dětského domova do praxe. V praktické části je vyhodnoceno dotazníkové šetření o faktorech, ovlivňujících volbu povolání žáků z dětských domovů, doplněné poznatky z řízených rozhovorů s vedením vybraných dětských domovů a závěrečným shrnutím práce.
URI: http://hdl.handle.net/10563/15453
Date: 2011-04-29
Availability: Bez omezení
Department: Katedra pedagogiky
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 18343


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
peřinková_2011_bp.pdf 1.563Mb PDF View/Open
peřinková_2011_vp.doc 27.5Kb Microsoft Word View/Open
peřinková_2011_op.doc 29Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account