dc.contributor.advisor |
Friedmann, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Peřinková, Irena
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T09:11:34Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T09:11:34Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15453
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá profesní orientací sociálně znevýhodněných žáků. V první části jsou posouzeny aspekty ovlivňující profesní orientaci z hlediska hodnotové orientace a psychického a fyzického vývoje, dále je zdůrazněn význam profesní orientace a činitelé, kteří se na profesní orientaci podílejí včetně systému profesního poradenství a závěru, je pojednáno o profesní orientaci dětí z dětských domovů. Druhá část práce je věnována teoretickému pojednání o sociálním znevýhodnění od sociálního vyloučení přes různá pojetí sociálního znevýhodnění k vlastní definici sociálně znevýhodněného žáka a jeho postavení v ústavní péči v dětských domovech, kam jej, na rozdíl od jiných prostředí, jednoznačně můžeme zařadit. Po prezentaci systému ústavní péče a struktury výchovných zařízení je teoretická část uzavřena problematikou vstupu jedince z dětského domova do praxe. V praktické části je vyhodnoceno dotazníkové šetření o faktorech, ovlivňujících volbu povolání žáků z dětských domovů, doplněné poznatky z řízených rozhovorů s vedením vybraných dětských domovů a závěrečným shrnutím práce. |
cs |
dc.format |
92 s. |
cs |
dc.format.extent |
1639839 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Profesní orientace
|
cs |
dc.subject |
profesní poradenství
|
cs |
dc.subject |
sociální znevýhodnění
|
cs |
dc.subject |
volba práce
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
ústavní péče
|
cs |
dc.subject |
dětské domovy
|
cs |
dc.subject |
Career orientation
|
en |
dc.subject |
career counseling
|
en |
dc.subject |
social disadvantage
|
en |
dc.subject |
choice of work
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
family education
|
en |
dc.subject |
residential care homes for children
|
en |
dc.title |
Profesní orientace sociálně znevýhodněných žáků |
cs |
dc.title.alternative |
Profession orientation of social disadvantaged pupils |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řehoř, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2011-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with the professional orientation of socially disadvantaged pupils.In the first part are considered aspects affecting professional orientation in terms of value orientation and mental and physical development, further emphasized the importance of professional orientation and the actors involved in vocational guidance, including career guidance system and the conclusion is discussed matters of professional orientation of children from children's homes. The second part is devoted to theoretical discussion of social disadvantage of social exclusion through the various concepts of social disadvantage to their own definition of socially disadvantaged pupils and its role in institutional care in children's homes, where he was unlike other environments can be clearly classified. After the presentation, care system and the structure of educational facilities is part of the theoretical issues closed the entry of individuals from the children's home to practice. The practical part of the questionnaire evaluated the factors influencing the career choices of students from children's homes, together with findings from structured interviews with the management of selected children's homes and a final summary of the work. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18343
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
dětské domovy
|
cs |
local.subject |
sociálně znevýhodněné děti
|
cs |
local.subject |
volba povolání
|
cs |
local.subject |
learners
|
en |
local.subject |
children’s homes
|
en |
local.subject |
children with social disadvantage
|
en |
local.subject |
vocational guidance
|
en |