dc.contributor.advisor |
Musilová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Mazanová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T11:45:30Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T11:45:30Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15671
|
|
dc.description.abstract |
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na správný vývoj dítěte v předškolním věku a následně na přípravu v mateřské škole pro nástup do ZŠ. Pro nástup povinné školní do-cházky je třeba děti jak po stránce psychické tak po stránce tělesné správně připravit. Jejich svět ze dne na den promění ve svět plný učení a povinností. V teoretické části jsem se snažila popsat vývoj dětí. Nejvíce důležité pro zdárný vstup do ZŠ je, aby děti měli správnou slovní výslovnost. Ve škole na ně čeká mnoho nových věcí s kterými se budou muset postupně seznámit ( čtení, psaní, počítání ), a proto je nutno, aby již měli zvládnutou správnou výslovnost, aby se dokázali soustředit na další nové věci a nezaostávali za ostatními dětmi. Z hlediska motorického vývoje je rovněž důležité, aby dítě bylo pro nástup do školy připraveno. Otázka sociálního vývoje je také nedílnou sou-částí správného vývoje dítěte. V praktické části jsem za spolupráce pedagogů v MŠ mohla realizovat projekt za jehož pomocí se děti předškolního věku připravovaly pro nástup do ZŠ. Za pomocí různých úko-lů se učili jak správně držet psací potřeby, poslouchali jsme hudbu a snažili se zpívat, nau-čili jsme se rozeznat dopravní prostředky, poznali své tělo, psali jsme jeho jednotlivé části a nezapomněli jsme ani na matematiku. |
cs |
dc.format |
65 s. |
cs |
dc.format.extent |
1006321 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
vývoj
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
pre-school age
|
en |
dc.subject |
development
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.title |
Vliv mateřské školy na vývoj předškolního dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
The influence of kindergarten in preschool child development |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nedělníková, Dana |
|
dc.date.accepted |
2011-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of my Bachelor thesis is to examine the correct development of pre-school children followed by their preparation in kindergarten to begin the elementary school. It is necessary to properly prepare children for compulsory education from both the psychological and physical aspect. Their world will change overnight into a world full of learning and responsibilities. In the theoretical part I am describing the development of children. The most important thing for a child to successfully start the elementary school is to have the correct pronunciation. There are many new things at school which they have to get familiar with (reading, writing, arithmetic ), therefore it is necessary to already have the right pronunciation and be able to concentrate on new things in order not to fall behind other children. From the point of view of child?s motor development it is also important for a child to be prepared before entering the school. The question of social development forms an integral part in the correct development of a child. In the practical part, in cooperation with kindergarten teachers, I was able to carry out a project where pre-school children were getting prepared to begin the elementary school. With the assistance of various tasks they learned how to hold writing utensils correctly, they listened to songs and tried to sing, learned to distinguish the means of transport, they got to know their bodies, where we also wrote the body parts and also we did not forget to practice mathematics. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19697
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-25 |
|
utb.result.grade |
E |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |