Vliv mateřské školy na vývoj předškolního dítěte

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv mateřské školy na vývoj předškolního dítěte

Show simple item record

dc.contributor.advisor Musilová, Marcela
dc.contributor.author Mazanová, Monika
dc.date.accessioned 2012-03-09T11:45:30Z
dc.date.available 2012-03-09T11:45:30Z
dc.date.issued 2011-05-06
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/15671
dc.description.abstract Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na správný vývoj dítěte v předškolním věku a následně na přípravu v mateřské škole pro nástup do ZŠ. Pro nástup povinné školní do-cházky je třeba děti jak po stránce psychické tak po stránce tělesné správně připravit. Jejich svět ze dne na den promění ve svět plný učení a povinností. V teoretické části jsem se snažila popsat vývoj dětí. Nejvíce důležité pro zdárný vstup do ZŠ je, aby děti měli správnou slovní výslovnost. Ve škole na ně čeká mnoho nových věcí s kterými se budou muset postupně seznámit ( čtení, psaní, počítání ), a proto je nutno, aby již měli zvládnutou správnou výslovnost, aby se dokázali soustředit na další nové věci a nezaostávali za ostatními dětmi. Z hlediska motorického vývoje je rovněž důležité, aby dítě bylo pro nástup do školy připraveno. Otázka sociálního vývoje je také nedílnou sou-částí správného vývoje dítěte. V praktické části jsem za spolupráce pedagogů v MŠ mohla realizovat projekt za jehož pomocí se děti předškolního věku připravovaly pro nástup do ZŠ. Za pomocí různých úko-lů se učili jak správně držet psací potřeby, poslouchali jsme hudbu a snažili se zpívat, nau-čili jsme se rozeznat dopravní prostředky, poznali své tělo, psali jsme jeho jednotlivé části a nezapomněli jsme ani na matematiku. cs
dc.format 65 s. cs
dc.format.extent 1006321 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject vývoj cs
dc.subject dítě cs
dc.subject škola cs
dc.subject rodina cs
dc.subject pre-school age en
dc.subject development en
dc.subject child en
dc.subject school en
dc.subject family en
dc.title Vliv mateřské školy na vývoj předškolního dítěte cs
dc.title.alternative The influence of kindergarten in preschool child development en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Nedělníková, Dana
dc.date.accepted 2011-06-15
dc.description.abstract-translated The aim of my Bachelor thesis is to examine the correct development of pre-school children followed by their preparation in kindergarten to begin the elementary school. It is necessary to properly prepare children for compulsory education from both the psychological and physical aspect. Their world will change overnight into a world full of learning and responsibilities. In the theoretical part I am describing the development of children. The most important thing for a child to successfully start the elementary school is to have the correct pronunciation. There are many new things at school which they have to get familiar with (reading, writing, arithmetic ), therefore it is necessary to already have the right pronunciation and be able to concentrate on new things in order not to fall behind other children. From the point of view of child?s motor development it is also important for a child to be prepared before entering the school. The question of social development forms an integral part in the correct development of a child. In the practical part, in cooperation with kindergarten teachers, I was able to carry out a project where pre-school children were getting prepared to begin the elementary school. With the assistance of various tasks they learned how to hold writing utensils correctly, they listened to songs and tried to sing, learned to distinguish the means of transport, they got to know their bodies, where we also wrote the body parts and also we did not forget to practice mathematics. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 19697
dc.date.assigned 2011-01-25
utb.result.grade E
local.subject předškoláci cs
local.subject mateřské školy cs
local.subject rozvoj osobnosti cs
local.subject preschool children en
local.subject kindergartens en
local.subject personality development en


Files in this item

Files Size Format View
mazanová_2011_bp.pdf 982.7Kb PDF View/Open
mazanová_2011_vp.doc 39Kb Microsoft Word View/Open
mazanová_2011_op.doc 51.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account