dc.contributor.advisor |
Kramoliš, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Strouhalová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T14:16:05Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T14:16:05Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15861
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je vytvořit projekt marketingové komunikace vedoucí k upevnění pozice České pojišťovny, pobočky Břeclav na pojistném trhu. Práce je rozdělena na teoretickou, praktickou a projektovou část. V teoretické části jsou zpracovány poznatky týkající se pojišťovnictví, marketingové komunikace a marketingové analýzy. Analytická část pojednává o současném stavu marketingové komunikace pojišťovny a její pobočky. Provedena je marketingová situační analýza, která zahrnuje dotazníkové šetření, analýzu obecné okolí, interní analýzu a SWOT analýzu. Na základě získaných poznatků byl navržen a vypracován projekt marketingové komunikace. Vymezeny jsou cíle a cílová skupina, strategie projektu včetně určení nástrojů komunikačního mixu. Projekt je následně podroben časové, nákladové a rizikové analýze. |
cs |
dc.format |
98 s. |
cs |
dc.format.extent |
2613657 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
pojištění
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
event marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
interní analýza
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
nákladová a riziková analýza
|
cs |
dc.subject |
insurance
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
event marketing
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
internal analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
cost and risk analysis
|
en |
dc.title |
Projekt marketingové komunikace zaměřený na upevnění pozice na trhu České pojišťovny a.s., pobočky Břeclav |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing communication project focusing on the strengthening of the position of Česká pojišťovna a.s., branch office Břeclav, on the market |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Antal, Igor |
|
dc.date.accepted |
2011-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis aims to create a marketing communication project leading to the strengthening of the position of Česká pojišťovna, branch office Břeclav, on the insurance market. The thesis is divided into theoretical, practical and project parts. The theoretical part deals with knowledge obtained in the area of insurance industry, marketing communication and marketing analysis. The analytical part focuses on the current situation in the marketing communication of the insurance company and its branch office. A marketing situation analysis has been performed which includes a questionnaire survey, a general environment analysis, an internal analysis and a SWOT analysis. A marketing communication project has been proposed and drawn up on the basis of the knowledge obtained. There are definitions of targets and the target group as well as of project strategies including identification of tools for communication mix. The project has subsequently undergone time, cost and risk analyses. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
21311
|
|
dc.date.assigned |
2011-03-28 |
|
utb.result.grade |
B |
|