dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Růžičková, Miroslava
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T01:23:38Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T01:23:38Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16705
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá pojmem archetyp matky ve smyslu pravzoru, společností a kulturou přejímaného modelu matky. Teoretická část práce mapuje situaci a proměny žen-matek na trhu práce, ve společnosti a v rodině. Nastiňuje přechody od konzervativních postojů po egalitární, snahy o emancipaci žen a společenské a ekonomické konflikty s tím spojené. Praktická část práce se zabývá prezentací matek v reklamě, rolemi a stereotypy. Následný výzkum je tvořen dvěma dotazníky. První z nich zkoumá asociace žen spojené s pravzorem matky, přejímané prvky chování a vliv archetypu v reklamách na jejich spotře-bitelské chování. Druhý dotazník se zabývá otázkou, do jaké míry ženy pravzor v reklamách vnímají a jaké jsou jejich postoje k těmto reklamám. Cílem práce je zjistit zda má archetyp v soudobých marketingových komunikacích své místo a jakým způsobem, či zda vůbec, ovlivňuje nákupní rozhodování cílové skupiny ? žen-matek. |
cs |
dc.format |
79s. plus 10s. přílohy |
cs |
dc.format.extent |
2751677 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
archetyp
|
cs |
dc.subject |
pravzor
|
cs |
dc.subject |
žena-matka
|
cs |
dc.subject |
společnost
|
cs |
dc.subject |
proměny matky v reklamě
|
cs |
dc.subject |
soudobá reklama cílená na ženy
|
cs |
dc.subject |
archetype
|
en |
dc.subject |
woman-mother
|
en |
dc.subject |
society
|
en |
dc.subject |
metamorphoses of mothers in adverti-sing
|
en |
dc.subject |
contemporary advertising targets to woman
|
en |
dc.title |
Archetyp matky v reklamě z pohledu žen |
cs |
dc.title.alternative |
Archetype of Mother in Advertising from Females Point of View |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rožek, Michal |
|
dc.date.accepted |
2011-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the concept of the archetype of the mother in the meaning of the "big" mother prototype and the traditional societal and cultural model of mother. The theoretical part describes the situation and the transformation of women-mothers in the labor market, society and family. It outlines the transition from the egalitarian conservative attitudes, efforts to emancipate women and the social and economic conflicts associated with it. The practical part deals with the presentation of mothers in advertising, roles and stereotypes. Subsequent research consists of two questionnaires. The first one examines the association of women with the prototype, taken over elements and influence of archetype in advertising for their consumer behavior. The second questionnaire examines the extent of female perceiving archetype in the commercials and sees what their positions on those ads are. The target of the work is to find out if the archetype has its own place in marketing communications and in which way and further how it influences the buying decisions of the mothers target group. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18718
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
B |
|