Senioři jako cílová skupina pro komerční reklamu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Minárechová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T11:15:13Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T11:15:13Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18090
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá oslovením a vnímáním cílové skupiny seniorů komerční re-klamou. Věnuje se členění jednotlivých forem reklamy, segmentaci trhu, periodizaci věko-vých skupin seniorů a mapuje faktory ovlivňující chování spotřebitelů. Hlavním cílem této práce je zamyšlení se nad úspěšností předváděcích reklamních akcí, které se v dnešní době těší velké účasti spotřebitelů generace 50+. V teoreticko-metodologické části práce jsou formulovány hypotézy a zvolena metodika marketingového výzkumu. Praktická část baka-lářské práce zkoumá nejefektivnější formu komerční reklamy ? předváděcí akce, ovlivňující nákupní chování cílové skupiny na základě psychologických a sociálních faktorů. V závěrečné části práce jsou zhodnoceny výsledky analýzy a na základě verifikace hypotéz, je navrhnuto zlepšení stávající situace. |
cs |
dc.format |
52 s. |
cs |
dc.format.extent |
4518096 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
integrovaná komunikace
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
reklamní média
|
cs |
dc.subject |
předváděcí akce
|
cs |
dc.subject |
segmentace
|
cs |
dc.subject |
senioři
|
cs |
dc.subject |
Marketing communication
|
en |
dc.subject |
communication mixture
|
en |
dc.subject |
integrated communication
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
advertising media
|
en |
dc.subject |
promotional shows
|
en |
dc.subject |
segmentation
|
en |
dc.subject |
seniors
|
en |
dc.title |
Senioři jako cílová skupina pro komerční reklamu |
cs |
dc.title.alternative |
Senior Citizens as Target Group of Commercial Advertising |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kovařík, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2011-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor?s thesis deals with addressing and perceiving advertisement by a target audience of seniors. It focuses on separating individual types of advertisement, segmentation of the market, periodization of age groups of seniors and it maps over factors influencing consu-mers? behavior. The main goal of the research is pondering on the Access of promotional shows which are attended by a great number of consumers of the age above 50. In the theoretical-methodological part hypotheses are formulated and a methodology. The practi-cal partexamines the most successful form of advertisement ? promotional shows which addressesthe target audience and by psychological and social factors influences behavior of the target audience. In the conclusion the results of the analysis are evaluated, the hypotheses are either confirmed or refuted and an improvement of the current situation is suggested. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18705
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
D |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account