dc.contributor.advisor |
Fejová, Ludmila
|
|
dc.contributor.author |
Maryšlerová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T01:58:34Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T01:58:34Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19851
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce ?Sociálně pedagogické aspekty Waldorfské školy" podává ucelený náhled na waldorfskou pedagogiku. V teoretické části se zabývám popisem historie a charakteristikou waldorfské školy. Podrobněji jsou popsány výchovně vzdělávací cíle, rámcový vzdělávací program, specifika práce waldorfských učitelů, spolupráce rodičů se školou, aspekty výchovy pro multikulturní společnost, aspekty výchovy ke zdravému životnímu stylu, sociálně výchovné působení v prevenci a aspekty výchovy waldorfské pedagogiky k životnímu prostředí. Praktická část vychází z dotazníkového šetření, které bylo realizováno mezi rodiči žáků dvou tříd Waldorfské Základní školy a Mateřské školy v Brně. Cílem práce bylo popsat sociálně pedagogické aspekty Waldorfské školy s důrazem na spolupráci rodiny a školy. Tento cíl byl potvrzen oběma hypotézami. |
cs |
dc.format |
62 s. |
cs |
dc.format.extent |
564715 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Alternativní
|
cs |
dc.subject |
waldorfská škola
|
cs |
dc.subject |
antroposofie
|
cs |
dc.subject |
Rudolf Steiner
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
rodič
|
cs |
dc.subject |
epocha
|
cs |
dc.subject |
třídní učitel
|
cs |
dc.subject |
vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
Alternative
|
en |
dc.subject |
Waldorf Education
|
en |
dc.subject |
anthrophosofy
|
en |
dc.subject |
Rudolf Steiner
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.subject |
parent
|
en |
dc.subject |
epoch
|
en |
dc.subject |
class teacher
|
en |
dc.subject |
educational programme
|
en |
dc.title |
Sociálně pedagogické aspekty Waldorfské školy |
cs |
dc.title.alternative |
Social and Educational Aspects of Waldorf School |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, František |
|
dc.date.accepted |
2012-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis ?Social and educational aspects of Waldorf education" gives a comprehensive view of Waldorf pedagogy. In the theoretical part I deal with the description of the history and characteristics of Waldorf education. Educational goals, educational framework, the specifics of Waldorf teachers work, the cooperation between the parents and the school, aspects of education for multicultural society, aspects of education for healthy lifestyle, social and educational effects in preventing and aspects of Waldorf education in accordance with the environment are described in detail. The practical part is based on the survey realized between the parents of pupils of two classes in Waldorf Primary School and Waldorf Kindergarten in Brno. The aim of this thesis was to describe social and pedagogical aspects of Waldorf Education focusing on cooperation between the family and school. This aim was confirmed by both hypotheses. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23610
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-06 |
|
local.subject |
Steiner, Rudolf, 1861-1925
|
cs |
local.subject |
alternativní školy
|
cs |
local.subject |
Steiner, Rudolf, 1861-1925
|
en |
local.subject |
alternative schools
|
en |