dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Menšíková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T05:12:19Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T05:12:19Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20175
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na pohled pedagogů k odkladu školní docházky. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje dítě v předškolním období, školní zralost, nezralost a odklad školní docházky. V praktické části je použitý kvantitativní výzkum, analýza získaných dat a jejich interpretace a taktéž celkové zhodno-cení výzkumu, který byl prováděn u ředitelek mateřských škol ve Zlínském kraji. |
cs |
dc.format |
58s. (79 306 znaků). |
cs |
dc.format.extent |
1852497 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní období
|
cs |
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
školní nezralost
|
cs |
dc.subject |
odklad školní docházky
|
cs |
dc.subject |
the child in the preschool age
|
en |
dc.subject |
school readiness
|
en |
dc.subject |
school non-readiness
|
en |
dc.subject |
school attendance postponement
|
en |
dc.title |
Pohled pedagogů na odklad školní docházky |
cs |
dc.title.alternative |
Teachers' Perspective on the Postponement of School Attendance |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2012-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor Thesis focuses on the pedagogues' view on school attendance postponement. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part describes the child in the preschool age, school readiness, non-readiness and school attendance post-ponement. The practical part uses a quantitative research, the analysis of the acquired data and their interpretation and also an overall evaluation of the research realized at Kindergar-ten headmistresses in the Zlín region. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24189
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-03 |
|