Využití preventivního programu v ZŠ speciální v Uherském Hradišti pro žáky s kombinovaným postižením

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití preventivního programu v ZŠ speciální v Uherském Hradišti pro žáky s kombinovaným postižením

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balvín, Jaroslav
dc.contributor.author Zlatníková, Irena
dc.date.accessioned 2013-10-06T20:59:32Z
dc.date.available 2013-10-06T20:59:32Z
dc.date.issued 2012-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/21235
dc.description.abstract Problémové chování je v dnešní době čím dál více diskutovanějším tématem. Prevence sociálně nežádoucích jevů se stává i nedílnou součástí výchovně vzdělávacího působení na všech typech škol. Její zařazení do výuky a do dalších činností, které souvisejí s výchovou, jsou opodstatněné. Právě děti jsou nejvíce ohroženy nežádoucími vlivy, které na ně negativně působí. Moc dobře si uvědomujeme, že tyto vlivy nelze vymýtit, ale můžeme na ně děti připravit. Jak je to ale s dětmi, které mají těžší nebo kombinované postižení, popřípadě přidruženou další vadu ? smyslovou či tělesnou? Tyto děti jsou ve svých potřebách více odkázány na péči jiných osob ať už rodičů, učitelů, vychovatelů, asistentů. Pravděpodobnost podlehnutí sociálně nežádoucím jevům vzhledem k intaktní populaci je daleko menší, ale i přesto tady existují rizika. Diplomová práce se zabývá využitím preventivního programu v ZŠ speciální v Uherském Hradišti pro žáky s kombinovaným postižením. Vzdělávání těchto žáků a stejně tak i preventivní strategie mají svá specifika. Práce nastiňuje možnosti prevence sociálně nežádoucích jevů u žáků s kombinovaným postižením. cs
dc.format 82 s (91 233 znaků) cs
dc.format.extent 2190468 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject problémové chování cs
dc.subject prevence cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject mentální postižení cs
dc.subject kombinované postižení cs
dc.subject Minimální preventivní program cs
dc.subject problem behaviour en
dc.subject prevention en
dc.subject process of education en
dc.subject mental disability en
dc.subject combined disability en
dc.subject minimal preventive programme en
dc.title Využití preventivního programu v ZŠ speciální v Uherském Hradišti pro žáky s kombinovaným postižením cs
dc.title.alternative The Use of a Prevention Programme in a Special School for Children with Multiple Disabilities in Uherské Hradiště en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Zgarbová, Petra
dc.date.accepted 2013-06-03
dc.description.abstract-translated The problem behaviour has become a more and more discussed theme. The prevention of socially undesirable effects is integral to the educational effect at all types of schools. Its inclusion into classes and to other activities that are related to education is legitimate. Children are those ones who are the most endangered by undesirable influences. They have bad effects on them. We realize that we can't avoid these effects, however, we can set the children up for them. How is it with the children who suffer from a serious or combined disability or other affiliated mental and physical handicaps? These children have to rely on other people's care (parents, teachers, educators or assistants). The probability to succumb to socially undesirable effects in relation to the intact population is much smaller, yet there is some risk. The diploma thesis deals with the use of the preventive programme at the special basic school in Uherské Hradiště for pupils with combined disability. The education of these pupils as well as the preventive strategy has their specifics. The thesis outlines the possibilities of the prevention of socially undesirable effects in the process of education of pupils with combined disability. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 30416
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2013-04-26
local.subject děti s kombinovaným postižením cs
local.subject základní školy cs
local.subject prevence sociálně patologických jevů cs
local.subject Uherské Hradiště (Česko) cs
local.subject children with combined disabilities en
local.subject elementary schools en
local.subject pathological social phenomena prevention en
local.subject Uherské Hradiště (Czechia) en


Files in this item

Files Size Format View
zlatníková_2013_dp.pdf 2.088Mb PDF View/Open
zlatníková_2013_vp.doc 55.5Kb Microsoft Word View/Open
zlatníková_2013_op.doc 52.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account