dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Bartošová, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T21:07:38Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T21:07:38Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21248
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o vývoji dětské řeči. Pojednává o faktorech, které tento vývoj ovlivňují a o teoretických přístupech podávajících vysvětlení o tom, jak se dětská řeč vyvíjí. Dále popisuje jazykové roviny řeči, zvláště pak lexikálně-sémantickou, která je zájmem mého zkoumání. V práci je věnována pozornost vlivu sociokulturního prostředí rodiny na vývoj řeči dítěte. Praktická část má za cíl zjistit úroveň lexikálně-sémantické roviny jazyka u dětí 3 až 3,5letých navštěvujících předškolní zařízení ve vztahu k sociokulturním vlastnostem jejich rodinného prostředí. V souladu s tímto cílem je dále popsáno kvalitativní výzkumné šetření realizované metodou testu a dotazníku, jejichž výsledky jsou na konci práce interpretovány. |
cs |
dc.format |
65 s. (91 876 znaků). |
cs |
dc.format.extent |
2972583 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
lexikálně-sémantická rovina jazyka
|
cs |
dc.subject |
slovní zásoba
|
cs |
dc.subject |
sociokulturní prostředí
|
cs |
dc.subject |
lexical-semantic level of language
|
en |
dc.subject |
vocabulary
|
en |
dc.subject |
socio-cultural environment
|
en |
dc.title |
Úroveň lexikálně-sémantické roviny jazyka dítěte předškolního věku ve vztahu k sociokulturním vlastnostem rodinného prostředí |
cs |
dc.title.alternative |
The Lexical-Semantic Level of Language in Preschool Children in Relation to Socio-Cultural Characteristics of the Family Environment |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2013-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part deals with the development of the children's speech. The thesis describes the factors that influence this development and the theoretical approaches that explain how the children?s speech is developing. The thesis describes the language levels of the speech, especially the lexical-semantic speech level, of which I am interested in. The work also paid attention to the impact of socio-cultural environment of the family on the child's speech development. The practical part intends to find out the lexical-semantic level of language of 3 to 3,5 year old children, which they are attending the preschool facilities in relation to socio-cultural characteristics of their family environment. In line with this objective the thesis describes the qualitative research, which is carried out by the testing and the filling in the questionnaire. The results are placed at the end of this work. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
30848
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
local.subject |
slovní zásoba
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
family environment
|
en |
local.subject |
vocabulary
|
en |