Aktivizující metody ve výuce a jejich vliv na výchovu a vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Toušková, Miroslava
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T05:03:17Z |
|
dc.date.available |
2010-07-14T05:03:17Z |
|
dc.date.issued |
2005-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2179
|
|
dc.description.abstract |
V teoretické části své práce jsem objasnila pojem projektové vyučování. Věnuji se jeho historii i současnosti a pedagogickým aspektům, dále pak aktivizujícím metodám a formám práce využívaným v projektovém vyučování. Cílem je postihnout podstatu projektového vyučování a předložit objektivní informace týkající se této metody. Praktická část navazuje na teoretická východiska. Popisuji konkrétní projekt "Kaštánek", který jsem realizovala v 1. ročníku Základní školy Kounov. Cílem praktické části bylo prokázat v praxi účinnost projektového vyučování a možnost jeho využití ve výuce bez narušení systému předepsaných osnov. |
cs |
dc.format |
49 s., 6 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1774968 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Aktivizující
|
cs |
dc.subject |
metody
|
cs |
dc.subject |
projektové
|
cs |
dc.subject |
vyučování
|
cs |
dc.subject |
Activating
|
en |
dc.subject |
methods
|
en |
dc.subject |
project
|
en |
dc.subject |
teaching
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Aktivizující metody ve výuce a jejich vliv na výchovu a vzdělávání |
cs |
dc.title.alternative |
Activising methods in instruction and their effect on education and upbringing |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řehoř, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2006-01-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
I have explained the conception of the project education in the theoretical part of my thesis. This part is dedicated to its history and presence, and the pedagogical aspects, further to activating methods and forms of work used in the project education. The aim is to understand the heart of the project education and provide unbiased information regarding this method of education. The practical part is closely connected to the theoretical base. I have been describing a concrete project called "Kaštánek", which has been put into effect by myself in the first form of the elementary school in Kounov. The aim of this part has been to prove an efectiveness of the project education and a possibility of its use in teaching without any disturbance of the curriculum system. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
2429
|
|
dc.date.assigned |
2004-12-17 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
projektové vyučování
|
cs |
local.subject |
aktivizační metody ve výuce
|
cs |
local.subject |
project method in teaching
|
en |
local.subject |
activation methods in education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account