Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám na českém trhu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Mrlinová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-09T07:56:03Z |
|
dc.date.available |
2013-10-09T07:56:03Z |
|
dc.date.issued |
2012-04-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23017
|
|
dc.description.abstract |
Tématem mé bakalářské práce je Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám na českém trhu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je zpra-cována literární rešerše na téma značka, privátní značka a postoje spotřebitelů ke značkám. Praktická část je zaměřena na analýzu privátních značek na českém trhu a průzkum postojů spotřebitelů k těmto značkám. Na základě dotazníkového šetření byly definovány hypoté-zy, jejichž pravdivost je v další části práce ověřována. V závěru práce je navrženo doporu-čení pro zlepšení prezentace privátních značek na českém trhu. Cílem práce je odhalit, zda český zákazník vnímá rozdíl mezi privátní značkou a značkou výrobce, a na základě výsledků navrhnout doporučení pro zlepšení prezentace privátních značek na českém trhu. |
cs |
dc.format |
56 s. |
cs |
dc.format.extent |
2746499 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
privátní značka
|
cs |
dc.subject |
obchodní řetězec
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
postoj
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
private label
|
en |
dc.subject |
retail chain
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
attitude
|
en |
dc.subject |
questionnair
|
en |
dc.title |
Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám na českém trhu |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of the Attitudes of Consumers Towards Private Labels on the Czech Market |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Füry, Marian |
|
dc.date.accepted |
2012-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of my Bachelor's Thesis is the Analysis of the Attitudes of Consumers Towards Private Labels on the Czech Market. The work is divided into theoretical and practical part. In theoretical part is inspected literary research on the theme of label, private label and attitudes of consumer towards labels. The practical part focuses on analysis of the private labels on the Czech market and reseach of the attitudes of consumers towards these labels. On the basis of market survey hypothesis were defined, of which veracity was verified in the next part. In conclusion recommendations are designed to betterment of presentation of private labels on the Czech market. The aim of this study is to reveal, whether Czech consumer perceive difference between private labels and manufacturer's mark, and, on the basis of results, to suggest a reccomen-dation to betterment of presentation of private labels on the Czech market. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/116
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
24241
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account