Psychologické mechanismy rozhodovacího procesu při nákupu
Show full item record
No preview available
Title:
|
Psychologické mechanismy rozhodovacího procesu při nákupu |
Author: |
Renner, Petr
|
Advisor: |
Vysekalová, Jitka
|
Abstract:
|
Příspěvek se věnuje psychologickým mechanismům v klíčové oblasti nákupního chování spotřebitele ? v rozhodovacím procesu při nákupu. Přibližuje jednotlivé fáze procesu roz-hodování, nejdůležitější psychologické faktory a klasický racionální model uvádí do kon-textu řady behaviorálně ekonomických a psychologických experimentů, které ilustrují, jak se lidské rozhodování v mnoha případech odchyluje od racionality. Navzdory všem zkuše-nostem, dostupnosti objektivních informací a existenci užitečných metod a pomůcek mno-ho lidí při nákupním rozhodování spoléhá na zjednodušující postupy. Tyto heuristiky označují behaviorální ekonomové jako klamy či přímo rozhodovací pasti, protože mohou vést spotřebitele k nesprávným závěrům. Z jejich nevědomé povahy a hlubokého zakoře-nění v lidské mysli pramení sklon opakovat stále stejné chyby. Právě nejvýznamnějším bariérám racionality a psychologickým pastem v nákupním rozhodování se věnuje tato diplomová práce. Spojuje při tom aktuální poznatky z výzkumu emocí s praktickými pří-klady marketingových kampaní a pojmenovává nebezpečí v jednotlivých fázích rozhodo-vacího procesu. V závěrečné syntéze formuluje konkrétní doporučení s ambicí přispět k vědomému oslabení vlivu těchto pastí a posílení sebejistoty při volbách, které spotřebitelé v životě činí. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/23823
|
Date:
|
2012-10-01 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav marketingových komunikací |
Discipline:
|
Marketingové komunikace |
Grade for thesis and defense:
|
C
32515
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account