dc.contributor.advisor |
Vysekalová, Jitka
|
|
dc.contributor.author |
Renner, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T22:25:28Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T22:25:28Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23823
|
|
dc.description.abstract |
Příspěvek se věnuje psychologickým mechanismům v klíčové oblasti nákupního chování spotřebitele ? v rozhodovacím procesu při nákupu. Přibližuje jednotlivé fáze procesu roz-hodování, nejdůležitější psychologické faktory a klasický racionální model uvádí do kon-textu řady behaviorálně ekonomických a psychologických experimentů, které ilustrují, jak se lidské rozhodování v mnoha případech odchyluje od racionality. Navzdory všem zkuše-nostem, dostupnosti objektivních informací a existenci užitečných metod a pomůcek mno-ho lidí při nákupním rozhodování spoléhá na zjednodušující postupy. Tyto heuristiky označují behaviorální ekonomové jako klamy či přímo rozhodovací pasti, protože mohou vést spotřebitele k nesprávným závěrům. Z jejich nevědomé povahy a hlubokého zakoře-nění v lidské mysli pramení sklon opakovat stále stejné chyby. Právě nejvýznamnějším bariérám racionality a psychologickým pastem v nákupním rozhodování se věnuje tato diplomová práce. Spojuje při tom aktuální poznatky z výzkumu emocí s praktickými pří-klady marketingových kampaní a pojmenovává nebezpečí v jednotlivých fázích rozhodo-vacího procesu. V závěrečné syntéze formuluje konkrétní doporučení s ambicí přispět k vědomému oslabení vlivu těchto pastí a posílení sebejistoty při volbách, které spotřebitelé v životě činí. |
cs |
dc.format |
93 s. (123 723 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
5624381 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Psychologie spotřebitele
|
cs |
dc.subject |
racionalita
|
cs |
dc.subject |
nákupní rozhodování
|
cs |
dc.subject |
rozhodovací pasti
|
cs |
dc.subject |
Consumer psychology
|
en |
dc.subject |
rationality
|
en |
dc.subject |
purchasing decision making
|
en |
dc.subject |
decision traps
|
en |
dc.title |
Psychologické mechanismy rozhodovacího procesu při nákupu |
cs |
dc.title.alternative |
Psychological Mechanisms of the Consumer Decision-Making Process |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2013-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with psychological mechanisms in the key area of the customer purchasing behaviour ? decision making process. It explains the phases of the decision process as well as the most important psychological factors and brings the classic rational model into the context of many behavioural and psychological experiments that illustrate how decision making diverts from rationality in many cases. Despite all experience, avail-ability of objective information and useful methods and tools, many people rely on a vari-ety of mental shortcuts. Behavioural economists call them heuristics or decision traps, be-cause they can lead consumers into bad decisions. Their unconsciousness and deep rooting in people?s mind induces tendency to repeat the same mistakes again and again. The di-ploma thesis deals with the most important barriers of rationality and psychological traps. It combines latest findings of emotional research with real-life examples of marketing campaigns and points out specific threats in different phases of the decision process. Prac-tical suggestions are formulated in the end aiming to help people consciously weaken the influence of the traps and become more confident in consumer decisions they make every day. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32515
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|