Psychologické mechanismy rozhodovacího procesu při nákupu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Psychologické mechanismy rozhodovacího procesu při nákupu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vysekalová, Jitka
dc.contributor.author Renner, Petr
dc.date.accessioned 2013-10-10T22:25:28Z
dc.date.available 2013-10-10T22:25:28Z
dc.date.issued 2012-10-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/23823
dc.description.abstract Příspěvek se věnuje psychologickým mechanismům v klíčové oblasti nákupního chování spotřebitele ? v rozhodovacím procesu při nákupu. Přibližuje jednotlivé fáze procesu roz-hodování, nejdůležitější psychologické faktory a klasický racionální model uvádí do kon-textu řady behaviorálně ekonomických a psychologických experimentů, které ilustrují, jak se lidské rozhodování v mnoha případech odchyluje od racionality. Navzdory všem zkuše-nostem, dostupnosti objektivních informací a existenci užitečných metod a pomůcek mno-ho lidí při nákupním rozhodování spoléhá na zjednodušující postupy. Tyto heuristiky označují behaviorální ekonomové jako klamy či přímo rozhodovací pasti, protože mohou vést spotřebitele k nesprávným závěrům. Z jejich nevědomé povahy a hlubokého zakoře-nění v lidské mysli pramení sklon opakovat stále stejné chyby. Právě nejvýznamnějším bariérám racionality a psychologickým pastem v nákupním rozhodování se věnuje tato diplomová práce. Spojuje při tom aktuální poznatky z výzkumu emocí s praktickými pří-klady marketingových kampaní a pojmenovává nebezpečí v jednotlivých fázích rozhodo-vacího procesu. V závěrečné syntéze formuluje konkrétní doporučení s ambicí přispět k vědomému oslabení vlivu těchto pastí a posílení sebejistoty při volbách, které spotřebitelé v životě činí. cs
dc.format 93 s. (123 723 znaků) cs
dc.format.extent 5624381 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Psychologie spotřebitele cs
dc.subject racionalita cs
dc.subject nákupní rozhodování cs
dc.subject rozhodovací pasti cs
dc.subject Consumer psychology en
dc.subject rationality en
dc.subject purchasing decision making en
dc.subject decision traps en
dc.title Psychologické mechanismy rozhodovacího procesu při nákupu cs
dc.title.alternative Psychological Mechanisms of the Consumer Decision-Making Process en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Šramová, Blandína
dc.date.accepted 2013-05-24
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with psychological mechanisms in the key area of the customer purchasing behaviour ? decision making process. It explains the phases of the decision process as well as the most important psychological factors and brings the classic rational model into the context of many behavioural and psychological experiments that illustrate how decision making diverts from rationality in many cases. Despite all experience, avail-ability of objective information and useful methods and tools, many people rely on a vari-ety of mental shortcuts. Behavioural economists call them heuristics or decision traps, be-cause they can lead consumers into bad decisions. Their unconsciousness and deep rooting in people?s mind induces tendency to repeat the same mistakes again and again. The di-ploma thesis deals with the most important barriers of rationality and psychological traps. It combines latest findings of emotional research with real-life examples of marketing campaigns and points out specific threats in different phases of the decision process. Prac-tical suggestions are formulated in the end aiming to help people consciously weaken the influence of the traps and become more confident in consumer decisions they make every day. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/185 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 32515
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2013-04-19


Files in this item

Files Size Format View
renner_2013_dp.pdf 5.363Mb PDF View/Open
renner_2013_vp.pdf 54.61Kb PDF View/Open
renner_2013_op.pdf 75.59Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account