Projekt rozvoje obchodní značky společnosti XY
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Mošťková, Vendula
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:28Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:28Z |
|
dc.date.issued |
2015-02-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33415
|
|
dc.description.abstract |
Na trhu panuje silně konkurenční prostředí. To nabádá společnost k posílení pozice značky na spotřebitelském trhu a budování pevných vztahů se svými zákazníky, což je i cílem této diplomové práce. V teoretické části je popsána problematika brandingu, náležitosti značky a její proces řízení. V analytické části je pak zkoumáno, jak zákazníci vnímají rozdíly mezi značkami a jaké faktory je při nákupním rozhodování ovlivňují. Je zpracována charakteristika společnosti XY, definována hodnota značky i její identita. V projektové části je pak navržen program pro rozvoj značky v následujícím období. Zde jsou zpracovány akční plány jednotlivých programů, které jsou podrobeny časové, nákladové a rizikové analýze. |
|
dc.format |
100 s. (157 795) |
|
dc.format.extent |
4547733 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Značka
|
cs |
dc.subject |
hodnota značky
|
cs |
dc.subject |
identita značky
|
cs |
dc.subject |
osobnost značky
|
cs |
dc.subject |
positioning značky
|
cs |
dc.subject |
brand management
|
cs |
dc.subject |
firemní identita
|
cs |
dc.subject |
Brand
|
en |
dc.subject |
brand equity
|
en |
dc.subject |
brand identity
|
en |
dc.subject |
brand personality
|
en |
dc.subject |
brand positioning
|
en |
dc.subject |
brand management
|
en |
dc.subject |
corporate identity
|
en |
dc.title |
Projekt rozvoje obchodní značky společnosti XY |
|
dc.title.alternative |
Project of Brand Development of Company XY |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pilík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2015-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
On the market there is a strongly competitive environment. This encourages the company to strengthen the brand's position in the consumer market and building strong relationships with its customers, which is the target of this thesis. The theoretical part describes the issue of branding, requirements of the brand and its management process. Then in the analytical part examines how consumers perceive differences between brands and what factors influence the buying decision. Characteristic of company XY is making, the value of the brand and its identity is defined. The project part is designed a program for the development of the brand in the next period. Here are processed action plans for individual programs, which are submitted of time, cost and risk analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing, specializace Design management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing, Specialization: Design Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
39104
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account