Rozvoj elektronického obchodu na spotřebitelských trzích
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Prachař, Štěpán
|
|
dc.contributor.author |
Mikuličová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:05Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:30:05Z |
|
dc.date.issued |
2004-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35342
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zaměřuje na oblast elektronického obchodováni, které je jedním z nejrychleji se rozvíjejících odvětví obchodu. Úvodem jsou vysvětleny některé důležité pojmy marketingových komunikací, historie a funkce počítačové sítě Internet jako hlavního média pro elektronické obchodování. Následuje charakteristika uživatelů českého Internetu a vymezení pojmů elektronického obchodování. Podrobněji je, s ohledem na prvky marketingového mixu, rozebrán elektronický obchod jako nejrozšířenější forma elektronického obchodování zaměřeného na cílové spotřebitele. Druhá, praktická část práce se věnuje testování konkrétních elektronických internetových obchodů a prezentaci výsledků. |
|
dc.format |
106 s. |
|
dc.format.extent |
5875985 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
elektronické obchodování
|
cs |
dc.subject |
Internet
|
cs |
dc.subject |
nakupování
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
e-shop
|
cs |
dc.subject |
e-commerce
|
en |
dc.subject |
Internet
|
en |
dc.subject |
e-shop
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
shopping
|
en |
dc.title |
Rozvoj elektronického obchodu na spotřebitelských trzích |
|
dc.title.alternative |
E-commerce development in consumer markets |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Soukalová, Radomila |
|
dc.date.accepted |
2005-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is concerned with electronic business, which is one of the most rapidly developing business branches. The introduction explains important terminology of marketing communication, history and function of the Internet computer network as a major means of electronic trade. It is followed by characteristics of Czech Internet users and by a definition of electronic-business terms. Concerning the features of marketing mix, the electronic commerce is analysed in more detail, as the most widely spread form of electronic trade focused on final consumers. The second, practical part deals with the testing of individual Internet shops and presentation of the results. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
435
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2005-05-05 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account