Segmentace trhu značky Craft
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Váňa, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:09Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T23:00:26Z |
|
dc.date.issued |
2004-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35362
|
|
dc.description.abstract |
Švédská firma Craft of Scandinavia AB vyrábí oblečení pro vrcholové a aktivní sportovce. Funkční spodní prádlo této značky přináší jednu z největších inovací v oblasti sportovního oblečení ? speciálně utkané polyesterové vlákno, které umožňuje odvod tepla a potu z povrchu těla a zvyšuje tak komfort a výkonnost uživatele. Vyšší cena těchto produktů předurčuje značku bohatším zákazníkům a nebo těm, kteří to se sportem myslí opravdu vážně. Cílem práce na téma je na základě vlastního dotazníkového šetření sportovních odvětví najít vhodné skupiny sportovců, pro které je nutné zvolit správný komunikační tón a vhodnou pozici značky. |
|
dc.format |
65 s., 2 s. obr. příloh |
|
dc.format.extent |
1038220 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 25.05.2012 |
|
dc.subject |
segmentace
|
cs |
dc.subject |
positioning
|
cs |
dc.subject |
branding
|
cs |
dc.subject |
funkční oblečení
|
cs |
dc.subject |
sportovní odvětví
|
cs |
dc.subject |
segmentation
|
en |
dc.subject |
positioning
|
en |
dc.subject |
branding
|
en |
dc.subject |
functional underwear
|
en |
dc.subject |
sport branch
|
en |
dc.title |
Segmentace trhu značky Craft |
|
dc.title.alternative |
Market Segmentation for Craft |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zavřelová, Veronika |
|
dc.date.accepted |
2005-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
Craft?s underwear starts with one of the major innovations in modern times in terms of functional sports clothes ? a specially knitted polyester fibre. The fabric proved to be excellent in dispersing moisture and improving the body climate during basically every form of physical activity, with increased performance as a result. Craft was focused on cross country skiing so far and in print advertisement was usually promoted first layer ? functional underwear. Higher prices predetermine this brand for richer customers and to hard-core sportsmen, who don´t care about the price but performance. This experienced group can assess, that these products are of a high quality and money pays off in long term. The goal of this diploma dissertation was to find attractive niches between sports branches and to set right communication and brand position of Craft Scandinavia. As a result, we can see opportunities to growth, brand awarness, who exactly are Craft users or who can soon become a new customer. Meanwhile each sport card presents basic facts about branch and adds its strenghts and weaknesses as well as opportunities and threats for this brand. That enables to focus on attractive segments and communicate in a right way leading to a market success. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.rights.auth |
IP |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
455
|
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account