Projekt strategie obrany proti značkám obchodních řetězců u rychloobrátkového zboží firmy Unilever

DSpace Repository

Language: English čeština 

Projekt strategie obrany proti značkám obchodních řetězců u rychloobrátkového zboží firmy Unilever

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kozák, Vratislav
dc.contributor.author Král, Ondřej
dc.date.accessioned 2016-06-06T08:31:14Z
dc.date.available 2016-06-06T23:00:27Z
dc.date.issued 2005-03-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/35828
dc.description.abstract Diplomová práce popisuje současné trendy v zavádějí vlastních značek obchodních řetězců a jejich výrazný úspěch na trhu. Účelem práce je nalezení strategií pro udržení pozice na trhu prémiových značek nadnárodních výrobců.
dc.format 65 s.
dc.format.extent 1195798
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 13.05.2010
dc.subject obchodní řetězce cs
dc.subject značka cs
dc.subject pozice na trhu cs
dc.subject super-market chains en
dc.subject premier brand en
dc.subject market share en
dc.title Projekt strategie obrany proti značkám obchodních řetězců u rychloobrátkového zboží firmy Unilever
dc.title.alternative Project work with a FMCG company to develop strategies to keep the market share of their premier brands against private brands owned by super-market chains
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Ševčíková, Lenka
dc.date.accepted 2005-06-06
dc.description.abstract-translated This master thesis discusses the growing market of brands owned by the retailers themselves (Distributor Owned Brand - DOB) and their possible influence on brands of traditional producers (Manufacturer Owned Brand – MOB). The main focus of the paper is on Fast Moving Consumer Goods – FMCG. The analysis is not focused only on the situation of the retailers but also the DOBs, where they are coming from, their market penetration in the Czech Republic and last but not the least also on the producers of DOBs. The practical part includes recomended tools for the competitor´s fight with the DOBs of the FCMG market. Secondly, the practical part also includes a complete strategy for Unilever´s brand Rama. Goal of the strategy is to keep the market share of Rama brand in the market at the same position as it is now. At the end you can find costs and risks analysis of the suggested strategy.
dc.description.department Ústav managementu
dc.rights.auth IP
dc.thesis.degree-discipline Management a marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 1005
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2005-05-13


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account