Analýza produktového portfolia v Kovárně VIVA a.s.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Rozsypal, Zbyněk
|
|
dc.contributor.author |
Ročková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:29:59Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:29:59Z |
|
dc.date.issued |
2015-03-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36810
|
|
dc.description.abstract |
Práce bude rozdělena do dvou částí, teoretickou a praktickou. Teoretická část bude věnována průzkumu trhu, marketingovému mixu a marketingovému pojetí výrobku. V praktické části bude charakterizován trh. Bude zjištěna situace firmy ve vztahu k vnějšímu i vnitřnímu prostředí. Makroprostředí firmy bude hodnoceno pomocí PEST analýzy a následně bude prostředí firmy shrnuto ve SWOT analýze. Dále bude ve společnosti zpracována analýza produktového portfolia. Výrobky budou analyzovány podle určitých hledisek. U analýzy sortimentu bude uplatněna i aplikace na matici BCG. |
|
dc.format |
76 s. (96 178 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Model BCG
|
cs |
dc.subject |
produkt
|
cs |
dc.subject |
produktové portfolio
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
BCG Model
|
en |
dc.subject |
Product
|
en |
dc.subject |
Product Portfolio
|
en |
dc.subject |
PEST Analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT Analysis
|
en |
dc.title |
Analýza produktového portfolia v Kovárně VIVA a.s. |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Product Portfolio in Kovárna VIVA a.s. |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Brišová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2015-09-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
Thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is going to be devoted to market research, marketing mix and marketing concept of the product. In the practical part, the market is going to be characterized. The position of the company is going to be detected in relation to the external and internal environment. Macroenvironment company will be evaluated using the PEST analysis and business environment will be subsequently summarized in a SWOT analysis. It will be also elaborated an analysis of the company's product portfolio. The products will be analyzed according to the certain criteria. For the analysis range is going to be used also the application to the BCG matrix. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
40977
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-08-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account