Postoje romských dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí ke vzdělávání
Show full item record
No preview available
Title:
|
Postoje romských dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí ke vzdělávání |
Author: |
Lukáš, Petr
|
Advisor: |
Hladík, Jakub
|
Abstract:
|
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání romských dětí a jejich postoji k němu. Teoretická část popisuje důležité historické události ve výchově a vzdělávání romského etnika, analyzuje primární socializační prostředí dítěte a zmiňuje specifika výchovy v něm. Dále se zabývá romským dítětem, jeho odlišnostmi a znevýhodněními ve vzdělávacím procesu a neopomíjí zmínit působení školy, v němž se tento proces odehrává. Závěr teorie nabízí možná řešení ke zlepšení stávající situace ve vzdělávání Romů. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum postavený na dotazníkovém šetření. Hlavním cílem výzkumu je zjistit postoje romských dětí žijících v segregovaném "tradičním" romském společenství ke vzdělávání a aspektům s ním souvisejícím. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/36823
|
Date:
|
2015-01-07 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav pedagogických věd |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Grade for thesis and defense:
|
A
38399
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account