dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Vítková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:30Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:30Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37023
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá postoji romských rodičů k výchově a vzdělávání v majoritní společnosti. Teoretická část nejprve vysvětluje teorii postojů a pojmy s nimi související, dále také jaký postoj zaujímají Romové ke vzdělávání. Seznamuje nás s Romy v českém vzdělávacím systému, popisuje způsob výchovy v romské rodině, jaké hodnoty Romové uznávají a v jakém prostředí žijí. Charakterizuje romského žáka na základní škole, zabývá se vztahy těchto dětí s pedagogy, jejich postavením v třídním kolektivu a jakým způsobem tráví volný čas. Praktická část zahrnuje smíšený výzkum prováděný prostřednictvím sémantického diferenciálu a polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumu je zjištění, jak se staví romští rodiče ke vzdělávání, jaký má pro ně vzdělání význam a jak hodnotí školu, kterou jejich děti navštěvují. Výzkum se dále zaměřuje na komunikaci rodičů s učiteli a slouží ke zjištění, zda své děti ve vzdělávání podporují a jak hodnotí volnočasové aktivity, které jsou dětem nabízeny. |
|
dc.format |
103 s. (175 176 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
předsudky a stereotypy
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
životní cíle
|
cs |
dc.subject |
majoritní společnost
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
rodiče
|
cs |
dc.subject |
romský žák
|
cs |
dc.subject |
sociálně znevýhodněný žák
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
základní škola praktická
|
cs |
dc.subject |
třídní kolektiv
|
cs |
dc.subject |
volný čas
|
cs |
dc.subject |
attitudes
|
en |
dc.subject |
prejudices and stereotypes
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
life goals
|
en |
dc.subject |
majority society
|
en |
dc.subject |
nurture
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.subject |
Roma pupil
|
en |
dc.subject |
socially disadvantaged pupil
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
teaching assistant
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
practical elementary school
|
en |
dc.subject |
class team
|
en |
dc.subject |
leisure time
|
en |
dc.title |
Postoje romských rodičů k výchově a vzdělávání v majoritní společnosti |
|
dc.title.alternative |
The Attitudes of Romany Parents to Upbringing and Education in the Majority Society |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2016-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the attitudes of Roma parents towards education in majority society. The theoretical part first explains the theory of attitudes and concepts related to them, and also the attitude of Roma to education. It introduces us to Roma in the czech educational system, it also describes the ways of education in Roma famillies, what values they recognise and the environment which they live in. It describes Roma student in elementary school, it deals with the relationship of these children with their teachers, their position in class and how they spend their leisure time. The practical part includes mixed research carried out through the semantic differrential and semi-structured interviews. The aim of the research is to determine what position Roma parents have towards education, what is the meaning of education for them and what they think of the school that their children attend. The research is also focused on communication between parents and teachers and it's used to determine whether they support their children in education and how they rate leisure activities that are offered to children. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41439
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-14 |
|
local.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
Romové
|
cs |
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
Romanies education
|
en |
local.subject |
Gipsy education
|
en |
local.subject |
family education
|
en |
local.subject |
Romanies
|
en |
local.subject |
views and attitudes
|
en |