Problematika imigrace pohledem studentů sociální pedagogiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Problematika imigrace pohledem studentů sociální pedagogiky

Show full item record

No preview available
Title: Problematika imigrace pohledem studentů sociální pedagogiky
Author: Středulinský, Tomáš
Advisor: Šalenová, Eva
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou imigrace, a to především v České republi-ce. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol. První kapitola se zaměřuje na migraci v celosvětovém měřítku a jejím mezinárodně právním ukotvení. Dále se zabývá pojmem multikulturalismus. Představuje modely multikulturalismu typické pro vybrané země a popisuje multikulturní společnost. Zkoumá možnosti integrace v multikulturní společnosti a také se věnuje roli multikulturní výchovy. Kapitola je doplněna o související jevy, které mohou doprovázet migraci a multikulturalismus. Druhá kapitola rozebírá vývoj a současný stav migrační a integrační politiky České republiky. Prostor je věnován také postavení ná-rodnostních menšin na našem území. Třetí kapitola je věnována sociální práci s cílovou skupinou imigrantů. Popisuje oblast sociální práce a její metody. Zabývá se osobností a rolemi sociálního pracovníka. Konkrétněji popisuje sociální práci s imigranty v azylových střediscích a zabývá se specifiky této práce. Praktická část zkoumá pomocí dotazníku po-hled studentů sociální pedagogiky na imigraci a imigranty. Cílem je zjistit, jaký vztah mají tito studenti k imigrantům a jaká je jejich informovanost o dané problematice.
URI: http://hdl.handle.net/10563/37267
Date: 2015-12-09
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: B 41919


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
středulinský_2016_dp.pdf 2.312Mb PDF View/Open None
středulinský_2016_op.docx 21.80Kb Unknown View/Open None
středulinský_2016_vp.doc 44Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account