Problematika imigrace pohledem studentů sociální pedagogiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Středulinský, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:36:25Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:36:25Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37267
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou imigrace, a to především v České republi-ce. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol. První kapitola se zaměřuje na migraci v celosvětovém měřítku a jejím mezinárodně právním ukotvení. Dále se zabývá pojmem multikulturalismus. Představuje modely multikulturalismu typické pro vybrané země a popisuje multikulturní společnost. Zkoumá možnosti integrace v multikulturní společnosti a také se věnuje roli multikulturní výchovy. Kapitola je doplněna o související jevy, které mohou doprovázet migraci a multikulturalismus. Druhá kapitola rozebírá vývoj a současný stav migrační a integrační politiky České republiky. Prostor je věnován také postavení ná-rodnostních menšin na našem území. Třetí kapitola je věnována sociální práci s cílovou skupinou imigrantů. Popisuje oblast sociální práce a její metody. Zabývá se osobností a rolemi sociálního pracovníka. Konkrétněji popisuje sociální práci s imigranty v azylových střediscích a zabývá se specifiky této práce. Praktická část zkoumá pomocí dotazníku po-hled studentů sociální pedagogiky na imigraci a imigranty. Cílem je zjistit, jaký vztah mají tito studenti k imigrantům a jaká je jejich informovanost o dané problematice. |
|
dc.format |
86 s. (122 659 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
migrace
|
cs |
dc.subject |
multikulturalismus
|
cs |
dc.subject |
multikulturní společnost
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
migrační politika
|
cs |
dc.subject |
integrační politika
|
cs |
dc.subject |
národnostní menšiny
|
cs |
dc.subject |
sociální práce
|
cs |
dc.subject |
sociální pracovník
|
cs |
dc.subject |
migration
|
en |
dc.subject |
multiculturalism
|
en |
dc.subject |
multicultural society
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.subject |
migration policy
|
en |
dc.subject |
integration policy
|
en |
dc.subject |
ethnic minorities
|
en |
dc.subject |
social work
|
en |
dc.subject |
social worker
|
en |
dc.title |
Problematika imigrace pohledem studentů sociální pedagogiky |
|
dc.title.alternative |
The Issue of Immigration from the Perspective of Social Pedagogy Students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2016-09-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with issues of migration, especially in the Czech Republic. The theoreti-cal part consists of three main chapters. The first chapter focuses on migration globally and its international legal anchor. It also deals with the concept of multiculturalism. It presents models of multiculturalism typical for selected countries and it describes the multicultural society. It explores the possibilities of integration in a multicultural society, and also focu-ses on the role of multicultural education. The chapter is complemented by the associated phenomena, which may be accompanied by migration and multiculturalism. The second chapter analyzes the development and current state of migration and integration policies of the Czech Republic. The space is also devoted to the status of national minorities in our country. The third chapter is devoted to social work with the target group of immigrants. It describes the area of social work and its methods. It deals with personality and the role of social worker. More specifically describes social work with immigrants in asylum centers and deals with the specifics of this work. The practical part examines with help of the questionnaire students' view of social education on immigration and immigrants. The aim is to find out what kind of relationship have the students to immigrants and what is their awareness of the issues. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41919
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
imigrace
|
cs |
local.subject |
integrace cizinců
|
cs |
local.subject |
politika integrace imigrantů
|
cs |
local.subject |
immigration
|
en |
local.subject |
integration of foreigner
|
en |
local.subject |
immigrant integration policy
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account