Vizuální styl a propagace značky Merkur v on-line prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skácel, Václav
|
|
dc.contributor.author |
Břeský, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:49Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:49Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37342
|
|
dc.description.abstract |
Stěžejním tématem této bakalářské práce je hledání řešení vizuálního stylu společnosti Merkur. Teoretická část se zabývá definicí pojmu vizuální identita a jejích funkčních složek. Dále se ohlížím za tím co stálo za úspěchem této slavné stavebnice a jaký přínos má pro dnešní generaci dětí. Analytická část se zabývá průzkumem současné propagace společnosti Merkur a porovnává ji s konkurenční značkou Meccano. Praktická část je zaměřena na samotný re-branding. Popisuje řešení loga, obalu stavebnice, plakátu k výstavám a na konec ukazuje koncept webové prezentace. |
|
dc.format |
47 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
branding
|
cs |
dc.subject |
obal
|
cs |
dc.subject |
webová prezentace
|
cs |
dc.subject |
plakát
|
cs |
dc.subject |
re-branding
|
cs |
dc.subject |
branding
|
en |
dc.subject |
packaging
|
en |
dc.subject |
web presentation
|
en |
dc.subject |
poster
|
en |
dc.subject |
re-branding
|
en |
dc.title |
Vizuální styl a propagace značky Merkur v on-line prostředí |
|
dc.title.alternative |
Corporate Identity and Advertising of Merkur Company in the Online Environment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Válek, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2016-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main topic of this belachor work is the search for solutions to the visual style of the company Merkur. The theoretical part deals with the definition of visual identity in general and its functional components. Furthermore, I look back at the success of what was behind this famous construction kit and what contribution has for today's generation of children. The analytical part deals with the research while promoting the company's Mercury and compares it with a competitive brand Meccano. The practical part is focused on the rebranding. Describes solutions of logos, packaging design, posters for exhibitions and at the end shows the concept of the website. |
|
dc.description.department |
Ateliér Digitální design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Digitální design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Digital Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
41856
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-05-13 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account