Kyberšikana z pohledu žáků druhého stupně základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Václavíková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:23Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:23Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37643
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá kyberšikanou z pohledu žáků druhého stupně základní školy. Teoretická část pojednává o samotném pojmu tradiční (školní) šikana. Dále je popsán pojem kyberšikana, jak se projevuje, jaké jsou její druhy a prostředky. V rámci teoretické části se pozornost zaměřuje na samotné aktéry kyberšikany, právní důsledky kyberšikany, a také prevenci, jak se účelně bránit. V této části práce je uvedeno několik institucí, zabývajících se touto problematikou. Empirická část je věnována zjištění, jaké zkušenosti mají žáci druhého stupně základních škol s kyberšikanou. Dále je v této části popsán metodologický výzkum, výzkumný problém, výzkumné cíle a závěrečné výstupy. Výzkum byl prováděn anonymně dotazníkovým šetřením na vybraných školách zlínského kraje u žáků 6. 9. tříd. |
|
dc.format |
60 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Tradiční
|
cs |
dc.subject |
školní
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
aktéři kyberšikany
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
Traditional
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
actor of cyberbullying
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
pre-vention
|
en |
dc.title |
Kyberšikana z pohledu žáků druhého stupně základní školy |
|
dc.title.alternative |
Cyberbullying in the Opinions of Children at Upper Elementary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Karger, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2016-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with cyberbullying from the perspective of pupils of secondary school. The theoretical part treats the very notion of traditional (school) bullying followed by the explanation of the cyberbullying. How it manifests itself, what are its sorts and re-sources. The theoretical part is devoted to the actors of the cyberbullying themselves, legal consequences of cyberbullying, and the prevention, how to effectively defend. In this part is stated several institutions dealing with this issue. The empirical part is devoted to determine what experience pupils of primary schools have with cyberbullying. Furthermore, this section describes the methodological research, research problem, research objectives and final outcomes. The research was conducted anonymously questionnaire at selected schools of the Zlín Region for pupils 6 to 9 classes. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42276
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-25 |
|
local.subject |
agresoři šikany
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
aggressors in bullying
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account