MARKETING STARTEGY of AEGEE Brno

DSpace Repository

Language: English čeština 

MARKETING STARTEGY of AEGEE Brno

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pilík, Michal
dc.contributor.author Konyk, Oksana
dc.date.accessioned 2016-11-28T11:42:38Z
dc.date.available 2016-11-28T11:42:38Z
dc.date.issued 2016-02-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37777
dc.description.abstract Cílem diplomové práce je vytvořit marketingovou strategii pro neziskovou organizaci. Mar-ketingové strategie neziskových organizací jsou určeny ke zvýšení povědomí o existenci organizace, stejně jako k přilákání dobrovolníků a zvýšení množství darů. Hlavní důraz marketingové strategie pro neziskové organizace je kladen na značku a komunikaci. Diplomová práce obsahuje teoretickou a analytickou část. Marketingová koncepce a typy neziskových organizací jsou charakterizovány v teoretické části. Druhá část diplomové prá-ce aplikuje teorii na konkrétní organizaci. Byl proveden marketingový výzkum, analýza vnějších a vnitřních faktorů a analýza marketingového mixu. Poslední část je věnována real-izaci marketingové strategie do praxe.
dc.format 94 p. (23476), 9 p.app.
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Marketingová strategie cs
dc.subject situační analýza cs
dc.subject nezisková organizace cs
dc.subject Marketing strategy en
dc.subject situation analysis en
dc.subject nonprofit organization en
dc.title MARKETING STARTEGY of AEGEE Brno
dc.title.alternative Project of Marketing Strategy for the Chosen Company
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Barešová, Petra
dc.date.accepted 2016-05-30
dc.description.abstract-translated The aim of the master thesis is to create marketing strategy for nonprofit organization. Marketing strategies of nonprofit organizations are designed to increase the awareness about the existence of organization as well as to attract volunteers and donations. The main emphasis in marketing strategy is put on branding and communication. Master thesis includes theoretical and analytical parts. Marketing concept and types of nonprofit organizations are introduced in theoretical part. Second part of the master thesis applies theory on particular organization. Marketing research, analysis of external and inter-nal factors, developing of marketing mix have been conducted in analytical part. The last part is dedicated to implementation of marketing strategy into practice.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 42523
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2016-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
konyk_2016_dp.pdf 1.991Mb PDF View/Open None
konyk_2016_op.pdf 323.4Kb PDF View/Open None
konyk_2016_vp.docx 30.96Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account