MARKETING STARTEGY of AEGEE Brno
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Konyk, Oksana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:38Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:38Z |
|
dc.date.issued |
2016-02-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37777
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je vytvořit marketingovou strategii pro neziskovou organizaci. Mar-ketingové strategie neziskových organizací jsou určeny ke zvýšení povědomí o existenci organizace, stejně jako k přilákání dobrovolníků a zvýšení množství darů. Hlavní důraz marketingové strategie pro neziskové organizace je kladen na značku a komunikaci. Diplomová práce obsahuje teoretickou a analytickou část. Marketingová koncepce a typy neziskových organizací jsou charakterizovány v teoretické části. Druhá část diplomové prá-ce aplikuje teorii na konkrétní organizaci. Byl proveden marketingový výzkum, analýza vnějších a vnitřních faktorů a analýza marketingového mixu. Poslední část je věnována real-izaci marketingové strategie do praxe. |
|
dc.format |
94 p. (23476), 9 p.app. |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
situační analýza
|
cs |
dc.subject |
nezisková organizace
|
cs |
dc.subject |
Marketing strategy
|
en |
dc.subject |
situation analysis
|
en |
dc.subject |
nonprofit organization
|
en |
dc.title |
MARKETING STARTEGY of AEGEE Brno |
|
dc.title.alternative |
Project of Marketing Strategy for the Chosen Company |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Barešová, Petra |
|
dc.date.accepted |
2016-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the master thesis is to create marketing strategy for nonprofit organization. Marketing strategies of nonprofit organizations are designed to increase the awareness about the existence of organization as well as to attract volunteers and donations. The main emphasis in marketing strategy is put on branding and communication. Master thesis includes theoretical and analytical parts. Marketing concept and types of nonprofit organizations are introduced in theoretical part. Second part of the master thesis applies theory on particular organization. Marketing research, analysis of external and inter-nal factors, developing of marketing mix have been conducted in analytical part. The last part is dedicated to implementation of marketing strategy into practice. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
42523
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account