Improving Competitiveness in Service Through Customer Satisfaction in ABC Company

DSpace Repository

Language: English čeština 

Improving Competitiveness in Service Through Customer Satisfaction in ABC Company

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pilík, Michal
dc.contributor.author Nguyen, Luong Hoang Lien
dc.date.accessioned 2016-11-28T11:42:38Z
dc.date.available 2016-11-28T11:42:38Z
dc.date.issued 2016-02-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37780
dc.description.abstract Turistický průmysl výrazně přispívá k růstu Vietnamské ekonomiky. Přímá podpora státu a rostoucí počet turistů dělá toto odvětví atraktivní jak pro investory, tak pro podnikatele. Konkurence na trhu ve Vietnamu roste silně z důvodu zapojování nadnárodních firem a globalizace. Z těchto důvodů by měly mít firmy plány pro udržení zákazníků a pro posílení svých konkurenčních výhod, za účelem předstihnutí svých konkurentů a zvýšení zisku, v tomto rozvíjejícím se průmyslu. Cílem předkládané diplomové práce je návrh systému měření spokojenosti zákazníka pro vybraný hotel, který je pobočkou společnosti ABC. Současně s vyhodnocením současné situace je provedena analýza PESTLE a SWOT, a to za účelem identifikace silných a slabých stránek, zdrojů příležitostí a ohrožení. Výsledkem práce je návrh jak měřit spoko-jenost hostů, vymezení klíčových atributů, které ovlivňují zákaznickou spokojenost a jejich vyžití za účelem zlepšení konkurenceschopnosti.
dc.format 84 p. (17 883 characters), 6p.
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject spokojenost zákazníků cs
dc.subject konkurenceschopnost cs
dc.subject turistický průmysl cs
dc.subject sektor pohostinství cs
dc.subject Customer Satisfaction en
dc.subject Competitiveness en
dc.subject Tourism Industry en
dc.subject Hospitality sec-tor en
dc.title Improving Competitiveness in Service Through Customer Satisfaction in ABC Company
dc.title.alternative Improving Competitiveness in Service Through Customer Satisfaction in ABC Company
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Chovancová, Miloslava
dc.date.accepted 2016-05-30
dc.description.abstract-translated Tourism is becoming the important industry which contributes enormously to GDP growth of Vietnam economy. Tourism market in Vietnam is considered as a potential one to invest and operate business due to the direct support from government and the continually in-creasing number of tourists. However, competitiveness in Vietnam market is significantly growing because of the multi-national enterprises' involvement and globalization. Therefore, firms should have plans to retain customers and strengthen their competitive advantages so as to outperform com-petitors as well as increase profit in this booming industry. The purpose of thesis is to propose the project of customer satisfaction measurement for one hotel, a subsidiary of ABC Company. Together with evaluation of customer satisfaction current situation, PESTLE and SWOT analyses are conducted to identify strengths, weaknesses, opportunities and threats of hotel. The result is the proposal how to measure guest satisfaction, clarify priority attributes influencing it and its utilization in enhancing company's competitiveness.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 42526
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2016-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
nguyen_2016_dp.pdf 2.496Mb PDF View/Open None
nguyen_2016_op.docx 25.67Kb Unknown View/Open None
nguyen_2016_vp.docx 24.39Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account