dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Zdráhala, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:43:21Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:43:21Z |
|
dc.date.issued |
2016-02-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/38369
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá tématem postojů spotřebitelů ke značkovým potravinám. V teoretické části je zpracována problematika značek rodinné, individuální, značkové, privátní, generické a licencované a nákupní chování spotřebitele a faktory ovlivňující nákupní chování. Cílem praktické části je zpracování návrhu na doporučení maloobchodům při prezentaci značkových potravin. Zdrojem informací pro doporučení maloobchodům a hypotézy vytvořené pro analýzu je dotazníkové šetření, které zjišťuje chování spotřebitelů při nákupu značkových potravin a kritéria, které se na této problematice podílejí, a také všeobecné postoje při nakupování. |
|
dc.format |
66 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
typy značek
|
cs |
dc.subject |
značková potravina
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel maloobchody
|
cs |
dc.subject |
kinds of brands
|
en |
dc.subject |
original brand food
|
en |
dc.subject |
purchase behaviour
|
en |
dc.subject |
retail
|
en |
dc.title |
Analýza chování spotřebitelů při nákupu značkových potravin v obchodních řetězcích ve Zlínském kraji |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Consumers Behavior Towards Buying Branded Food in Retail in Zlín Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Janka |
|
dc.date.accepted |
2016-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this bachelor thesis is consumer behaviour toward buying branded food. Teoretical part deals with branding types of brands, which includes family, individual, private, manufacturer, licensed, and generic branding and consumer purchase behaviour and factors, that influence consumer purchase behaviour. The aim of this bachelor thesis is formulate recommendations for retailers in presentation of branded food. The main source of information for recommendations and hypotheses is questionnaire survey, which reveals consumer behaviour towards buying branded food and crucial factors, which influence consumer, and his buying attitudes. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
43488
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2016-05-16 |
|