Direct marketingové aktivity sklárny Moser

DSpace Repository

Language: English čeština 

Direct marketingové aktivity sklárny Moser

Show simple item record

dc.contributor.advisor Štarchoň, Peter
dc.contributor.author Wollerová, Hana
dc.date.accessioned 2016-11-28T12:38:20Z
dc.date.available 2016-11-28T12:38:20Z
dc.date.issued 2016-01-29
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39219
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na analýzu direct marketingových komunikačních nástrojů, které využívá sklárna Moser ke komunikaci se zákazníky v případě uvedení nové kolekce především na trh České republiky a navrhuje možnosti efektivní komunikace formou direct marketingového řešení v prostředí B2C v rámci integrované marketingové komunikace. Teoretická část diplomové práce se věnuje tématu direct marketingu a jeho postavení v marketingovém mixu, jeho možným podobám a důležitosti zapojení databázového marketingu k jejich efektivnímu využívání. V praktické části práce je provedena analýza využívaných nástrojů direct marketingu. Na základě výstupů a vyhodnocení analýz a dalšího šetření je v projektové části práce navržen komunikační plán direct marketingových aktivit k zajištění efektivní komunikace k uvedení nové kolekce na trh.
dc.format 90 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Direct marketing cs
dc.subject databáze cs
dc.subject integrovaná marketingová komunikace cs
dc.subject e-mailing cs
dc.subject direct mailing cs
dc.subject Direct marketing en
dc.subject database en
dc.subject integrated marketing communication en
dc.subject e-mailing en
dc.subject direct mailing en
dc.title Direct marketingové aktivity sklárny Moser
dc.title.alternative The Direct Marketing Activities of the Moser Glassworks
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Weberová, Dagmar
dc.date.accepted 2016-05-19
dc.description.abstract-translated The thesis focuses on analysing the direct marketing communications tools used by the Moser Glassworks to communicate with customers in the event of placing a new collection on the market, primarily in the Czech Republic, and it proposes options for effective communication in the form of a direct marketing solution in a B2C environment in the frame-work of integrated marketing communications. The theoretical part of the thesis deals with the topic of direct marketing and its position in the marketing mix, its possible forms and the importance of involving database marketing to use them effectively. The analytical part of the work analyses the direct marketing tools used and assesses them. On the basis of the analysis's outputs and the investigation in the project part of the work, a communications plan for direct marketing activities is put forward to ensure effective communications for a new collection on the market.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 44516
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2016-04-22


Files in this item

Files Size Format View Description
wollerová_2016_dp.pdf 2.082Mb PDF View/Open None
wollerová_2016_op.docx 127.1Kb Unknown View/Open None
wollerová_2016_vp.docx 181.3Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account