Direct marketingové aktivity sklárny Moser
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Štarchoň, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Wollerová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:20Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:20Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39219
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu direct marketingových komunikačních nástrojů, které využívá sklárna Moser ke komunikaci se zákazníky v případě uvedení nové kolekce především na trh České republiky a navrhuje možnosti efektivní komunikace formou direct marketingového řešení v prostředí B2C v rámci integrované marketingové komunikace. Teoretická část diplomové práce se věnuje tématu direct marketingu a jeho postavení v marketingovém mixu, jeho možným podobám a důležitosti zapojení databázového marketingu k jejich efektivnímu využívání. V praktické části práce je provedena analýza využívaných nástrojů direct marketingu. Na základě výstupů a vyhodnocení analýz a dalšího šetření je v projektové části práce navržen komunikační plán direct marketingových aktivit k zajištění efektivní komunikace k uvedení nové kolekce na trh. |
|
dc.format |
90 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Direct marketing
|
cs |
dc.subject |
databáze
|
cs |
dc.subject |
integrovaná marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
e-mailing
|
cs |
dc.subject |
direct mailing
|
cs |
dc.subject |
Direct marketing
|
en |
dc.subject |
database
|
en |
dc.subject |
integrated marketing communication
|
en |
dc.subject |
e-mailing
|
en |
dc.subject |
direct mailing
|
en |
dc.title |
Direct marketingové aktivity sklárny Moser |
|
dc.title.alternative |
The Direct Marketing Activities of the Moser Glassworks |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Weberová, Dagmar |
|
dc.date.accepted |
2016-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis focuses on analysing the direct marketing communications tools used by the Moser Glassworks to communicate with customers in the event of placing a new collection on the market, primarily in the Czech Republic, and it proposes options for effective communication in the form of a direct marketing solution in a B2C environment in the frame-work of integrated marketing communications. The theoretical part of the thesis deals with the topic of direct marketing and its position in the marketing mix, its possible forms and the importance of involving database marketing to use them effectively. The analytical part of the work analyses the direct marketing tools used and assesses them. On the basis of the analysis's outputs and the investigation in the project part of the work, a communications plan for direct marketing activities is put forward to ensure effective communications for a new collection on the market. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
44516
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account