Nonkognitivní procesy autoregulace učení u studentů oboru Sociální pedagogika
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Valášková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:46Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:46Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39676
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce s názvem Nonkognitivní procesy autoregulace učení u studentů oboru Sociální pedagogika, se zabývá klíčovými procesy, které probíhají v procesu autoregulace učení u studentů. Stěžejním tématem jsou zde právě nonkognitivní procesy a subjektivní vnímání studentů jejich procesu autoregulace učení. Teoretická část diplomové práce je tvo-řena teoretickými východisky z oblasti procesu učení, autoregulace a autoregulace učení, faktorů, které ovlivňují autoregulaci učení a věnuje se dále i výzkumnému souboru, což jsou studenti oboru Sociální pedagogika. V praktické části popisujeme námi realizovaný výzkum procesu autoregulace učení. Naším cílem je zjistit, jakým způsobem probíhají nonkognitivní procesy autoregulace učení u studentů oboru Sociální pedagogika. |
|
dc.format |
85 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
autoregulace
|
cs |
dc.subject |
autoregulace učení
|
cs |
dc.subject |
proces učení
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
nonkognitivní procesy
|
cs |
dc.subject |
self-regulatation
|
en |
dc.subject |
self-regulated learning
|
en |
dc.subject |
learning process
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
non-cognitive processes
|
en |
dc.title |
Nonkognitivní procesy autoregulace učení u studentů oboru Sociální pedagogika |
|
dc.title.alternative |
Non-Cognitive Processes of Self-Regulated Learning in Students of Subject Social Pedagogy |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2017-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis with title Non-Cognitive Processes of Self-Regulated Learning in Students of subject Social pedagogy, deals with key processes, which takes place in process of self-regulated learning at students. The main topics are the non-cognitive processes and stu-dents subjective perception of their process of self-regulated learning. The Theoretical part of thesis is formed by theoretical resources from learning procesess, self-regulation and self-regulated learning, circumstances which affects self-regulated learning and follow up also research file, thus students of subject Social pedagogy. In the practical part, we describe our research of self-regulated learning. Our goal is detect how does non-cognitive processes take place in self-regulated learning in Students of subject Social pedagogy. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45014
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-19 |
|
local.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
local.subject |
vysokoškolské studium
|
cs |
local.subject |
social pedagogy
|
en |
local.subject |
college study
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account