Dramaturgická analýza filmu Tygr a drak

DSpace Repository

Language: English čeština 

Dramaturgická analýza filmu Tygr a drak

Show simple item record

dc.contributor.advisor Labík, Ludovít
dc.contributor.author Jakeš, Pavel
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:12:50Z
dc.date.available 2017-07-03T09:12:50Z
dc.date.issued 2017-03-16
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39710
dc.description.abstract Ve své bakalářské práci se věnuji dramaturgické analýze taiwanského filmu Tygr a drak (Wo hu cang long, originál r. v. 2000, Ang Lee, Oscar za nejlepší kameru, nejlepší cizojazyčný film, nejlepší hudbu). Ke zpracování této analýzy mě inspiroval můj studijní pobyt na Taiwanu a především pak jeden ze scenáristů tohoto snímku, který na tamější škole vyučoval scenáristiku. Já jsem tak měl možnost se s ním osobně setkat a nahlédnout na film Tygr a drak z nového úhlu. S filmem je vždy mediálně spjatý hlavně režisér, ale na scenáristy se často zapomíná. Podle mého názoru je ale dobrý film založen na už dobré dramaturgické struktuře, která by měla být obsažena ve scénáři, to znamená, že dobrý film je do značné míry počin dobrého a schopného scenáristy. Téma bakalářské práce jsem postavil na idei analýzy filmu Tygr a drak a zjišťování shod a rozdílností dramaturgických bodů ve scénáři a hotovém filmu. Impulsem mi bylo také to, že si myslím, že v produkci je významnost scenáristy podhodnocována. Známý je vždy režisér, nikoliv scenárista, i když to může být právě jeho zásluha, že film je nakonec tak úspěšný.
dc.format 34
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Film cs
dc.subject Taiwan cs
dc.subject Tygr a drak cs
dc.subject dramaturgie cs
dc.subject analýza cs
dc.subject tříaktová struktura cs
dc.subject Oscar cs
dc.subject asijská kinematogra e cs
dc.subject Film en
dc.subject Taiwan en
dc.subject Crouching Tiger en
dc.subject Hidden Dragon en
dc.subject Dramaturgy en
dc.subject Analysis en
dc.subject Three-act Structure en
dc.subject Oscar Academy Awards en
dc.subject Asian Cinematography en
dc.title Dramaturgická analýza filmu Tygr a drak
dc.title.alternative 1. Theoretical Part: Dramaturgical analysis of the film Crouching Tiger, Hidden Dragon 2. Practical part: Screenplay feature film length at least 30 minutes
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Jana
dc.contributor.referee Orsava, Michal
dc.date.accepted 2017-06-05
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis is devoted to the dramaturgic analysis of the Taiwanese movie Crouching Tiger, Hidden Dragon (Wo hu cang long, 2000, directed by Ang Lee, Oscar Academy Award for the Best Cinematography, the Best Foreign Language Film, the Best Art Direction-Set Decoration, the Best Original Score). The attempt to carry out this analysis was inspired by the exchange scholarship in Taiwan where I got a unique chance to meet one of the screenwrights of the original literary scripts of the movie who also gave seminars at the university I studied there. Thus, I got a great chance to perceive that movie from a closer, and different point of view than ever before. The truth is that it is the person of a director, who is always mentioned with the movie, however, screenwriters are quite often omitted and forgotten in the media. In my opinion, a good movie is primarily based on a good dramaturgical structure, present in the script itself, hence a good movie is largely based on a work of a very good screenwriter. Another impuls also was the fact, that in production, the importance of the screenwriter is often underestimated. It is always the director, and not the screenwriter, who make the film, althought it could be more the screenwriter's hard worka and effort put into the script that make the movie successfull and famous.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 45064
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2017-05-09


Files in this item

Files Size Format View Description
jakeš_2017_dp.pdf 3.034Mb PDF View/Open None
jakeš_2017_op.pdf 91.42Kb PDF View/Open None
jakeš_2017_vp.pdf 89.58Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account