Sociálně pedagogické řešení situace dětí v poválečné historii
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Láníčková, Andrea
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:00Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:00Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39789
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná práce se zabývá situací dětí v pohraničních oblastech jižní Moravy po druhé světové válce. Jedná se o dobu, kdy souběžně probíhal odsun německého obyvatelstva a osídlování. Dějinné události byly hlavním sociálním rámcem, společenskými podmínkami v životě dětí. Teoretická část představuje historický kontext a dítě v rámci socializace a prostředí. Cílem práce je prostřednictvím metody zakotvené teorie analyzovat, jak pohledem sociálního pedagoga dějinné události tehdejší děti prožívaly a jaký vliv měly na jejich život a další vývoj. Pozornost je věnována zejména multikulturnímu a mnohonárodnostnímu prostředí, primární rodině, vrstevnickým skupinám a školnímu prostředí. |
|
dc.format |
121 s. (274 978 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
odsun
|
cs |
dc.subject |
osídlování
|
cs |
dc.subject |
české pohraničí
|
cs |
dc.subject |
národnost
|
cs |
dc.subject |
socializace dítěte
|
cs |
dc.subject |
multikulturní prostředí
|
cs |
dc.subject |
vrstevnické skupiny
|
cs |
dc.subject |
primární rodina
|
cs |
dc.subject |
expulsion
|
en |
dc.subject |
colonization
|
en |
dc.subject |
Czech border areas
|
en |
dc.subject |
nationality
|
en |
dc.subject |
child socialization
|
en |
dc.subject |
multicultural environment
|
en |
dc.subject |
peer groups
|
en |
dc.subject |
nuclear family
|
en |
dc.title |
Sociálně pedagogické řešení situace dětí v poválečné historii |
|
dc.title.alternative |
Social-Pedagogical Solution of Post-War Children´s Situation |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2017-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the situation of children in border areas of the South Moravia Region after the Second World War. It is a period when the expulsion of Germans took place as well as colonization of the areas. These historical events created the main social framework and social conditions in children´s lives. The theoretical part introduces the historical context and the child within socialization and environment. The aim of the thesis is to analyze via the methodology of grounded theory, through the eyes of a social educator, how children coped with the mentioned historical events and how those events affected their lives and further development. The work also focuses on the multicultural and multinational environment, a nuclear family, peer groups and a school environment. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45185
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account