Sociálně pedagogické řešení situace dětí v poválečné historii

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sociálně pedagogické řešení situace dětí v poválečné historii

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balvín, Jaroslav
dc.contributor.author Láníčková, Andrea
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:13:00Z
dc.date.available 2017-07-03T09:13:00Z
dc.date.issued 2016-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39789
dc.description.abstract Předkládaná práce se zabývá situací dětí v pohraničních oblastech jižní Moravy po druhé světové válce. Jedná se o dobu, kdy souběžně probíhal odsun německého obyvatelstva a osídlování. Dějinné události byly hlavním sociálním rámcem, společenskými podmínkami v životě dětí. Teoretická část představuje historický kontext a dítě v rámci socializace a prostředí. Cílem práce je prostřednictvím metody zakotvené teorie analyzovat, jak pohledem sociálního pedagoga dějinné události tehdejší děti prožívaly a jaký vliv měly na jejich život a další vývoj. Pozornost je věnována zejména multikulturnímu a mnohonárodnostnímu prostředí, primární rodině, vrstevnickým skupinám a školnímu prostředí.
dc.format 121 s. (274 978 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject odsun cs
dc.subject osídlování cs
dc.subject české pohraničí cs
dc.subject národnost cs
dc.subject socializace dítěte cs
dc.subject multikulturní prostředí cs
dc.subject vrstevnické skupiny cs
dc.subject primární rodina cs
dc.subject expulsion en
dc.subject colonization en
dc.subject Czech border areas en
dc.subject nationality en
dc.subject child socialization en
dc.subject multicultural environment en
dc.subject peer groups en
dc.subject nuclear family en
dc.title Sociálně pedagogické řešení situace dětí v poválečné historii
dc.title.alternative Social-Pedagogical Solution of Post-War Children´s Situation
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Haburajová Ilavská, Lenka
dc.date.accepted 2017-05-29
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the situation of children in border areas of the South Moravia Region after the Second World War. It is a period when the expulsion of Germans took place as well as colonization of the areas. These historical events created the main social framework and social conditions in children´s lives. The theoretical part introduces the historical context and the child within socialization and environment. The aim of the thesis is to analyze via the methodology of grounded theory, through the eyes of a social educator, how children coped with the mentioned historical events and how those events affected their lives and further development. The work also focuses on the multicultural and multinational environment, a nuclear family, peer groups and a school environment.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 45185
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2017-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
láníčková_2017_dp.pdf 7.362Mb PDF View/Open None
láníčková_2017_op.docx 22.65Kb Unknown View/Open None
láníčková_2017_vp.doc 54Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account