Tvořivé myšlení v edukaci dětí školního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Preissová, Violeta
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:06Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:06Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39836
|
|
dc.description.abstract |
Obsahem a cílem diplomové práce je zmapovat zavádění tvořivého myšlení do škol se všemi specifiky žáků, jako výsledku interakcí osobnostních vlastností, rodinného a školního prostředí, která ovlivňují jejich aktuální výsledky v různých úrovních tvořivých činností. První část se zabývá tvořivým myšlením žáků ve školním věku, inteligencí a schopnostmi řešení problémů. Vysvětluje rozvoj schopností žáků v edukaci školního věku z aktuálního pohledu na výchovu tvořivých jedinců a moderní vzdělávání. Praktická část využívá teoretických poznatků, prezentuje výzkum a šetří rozdíly v tvořivosti žáků na základních a základních uměleckých školách. |
|
dc.format |
74 s. (111 893 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
tvořivé myšlení
|
cs |
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
školní věk
|
cs |
dc.subject |
inteligence
|
cs |
dc.subject |
řešení problémů
|
cs |
dc.subject |
creative thinking
|
en |
dc.subject |
talent
|
en |
dc.subject |
school age
|
en |
dc.subject |
intelligence
|
en |
dc.subject |
problem solving
|
en |
dc.title |
Tvořivé myšlení v edukaci dětí školního věku |
|
dc.title.alternative |
Creative Thinking in School Age Children's Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2017-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The content and the aim of this diploma theses is to map the implementation of the creative thinking into schools with all the specifics of pupils, as the result of interaction between the personal characteristics, family and school environment which influence their actual results in different levels of creative activities. The first part deals with the creative thinking, intel-ligence and the abilities of the school aged children. It explains the development of the pupil´s abilities in school age education from the actual view on the education of the crea-tive individuals and modern education. The practical part uses the theoretical experience, presents the research and examines the differences in the creativity of the school aged chil-dren of primary schools as well as primary art schools. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45252
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-13 |
|
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
kreativita
|
cs |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
creative ability
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account