dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Tomaštíková, Eliška
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:09Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:09Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39859
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje problematice subjektivní odpovědnosti učitele za školní úspěšnost žáků ze sociálně-znevýhodněného prostředí. Teoretická část se věnuje vymezením ústředních pojmů práce, a tím je pedagog ve výchovně-vzdělávacím procesu, jeho osobnost a profese. Práce také poskytuje náhled do problematiky self-efficacy, osobně vnímané zdatnosti učitelů. V neposlední řadě se zabývá vymezením pojmu školní úspěšnost a neúspěšnost a také se zaměřuje na specifikaci sociálního prostředí. Hlavním cílem praktické části je zjištění podílu subjektivní odpovědnosti učitele za školní úspěchy a neúspěchy žáků ze sociálně-znevýhodněného prostředí. Zjištěné podíly jsou dále porovnávány pro zajímavější výstupy diplomové práce. K realizaci výzkumu je zvolena metoda kvantitativního výzkumu, prostřednictvím dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
90 s (155 140 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
subjektivní odpovědnost
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
školní úspěšnost
|
cs |
dc.subject |
sociálně-znevýhodněné prostředí
|
cs |
dc.subject |
self-efficacy
|
cs |
dc.subject |
subjective responsibility
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
school success
|
en |
dc.subject |
socially inconvenienced environment
|
en |
dc.subject |
self-efficacy
|
en |
dc.title |
Subjektivní odpovědnost učitele za školní úspěšnost žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí |
|
dc.title.alternative |
The Subjective Responsibility of a Teacher for School Success of Pupils out of the Socially Disadvantaged Environment |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2017-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Thesis presents the issue of the subjective responsibility of a teacher for the success of pupils out of the socially inconvenienced environment. The theoretical part pursues to define the main concept of the thesis, namely the pedagogue in a formal education context, his personality and his profession. The thesis also provides a view into the issue of self-efficacy, the personally perceived abilities of a teacher. Last but not least the theoretical part presents concept of the school success and the failure and deals with the specifications of the social environment as well. The main goal of the practical part is determination of contribution of the subjective responsibility of a teacher for the success of pupils out of the socially inconvenienced environment. Established contributions are compared with each other in order to bring more exciting outputs of the thesis. For the implementation of research, the quantitative research method is used through a questionnaire survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45288
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-19 |
|
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
sociálně znevýhodněné děti
|
cs |
local.subject |
školní neúspěšnost
|
cs |
local.subject |
teacher and learner
|
en |
local.subject |
children with social disadvantage
|
en |
local.subject |
school unachievement
|
en |