Názory pedagogů na inkluzivní vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Názory pedagogů na inkluzivní vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Suchánková, Eliška
dc.contributor.author Plachá, Monika
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:14:01Z
dc.date.available 2017-07-03T09:14:01Z
dc.date.issued 2016-12-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/40283
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na názory pedagogů na inkluzivní vzdělávání. Teoretická část se podrobněji věnuje nejprve pojmům inkluze a integrace. Dále se zaměřuje na výhody a jistá úskalí, která s sebou inkluze přináší. V další kapitole je uvedena současná platná legislativa v rámci inkluzivního vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části je věnována vzdělávání žáků, kteří mají speciální vzdělávací potřeby. Tato kapitola poukazuje na jednotlivá podpůrná opatření v inkluzivním vzdělávání a na funkci asistenta pedagoga. Praktická část potom zkoumá a vyhodnocuje jednotlivé názory pedagogů ze školního prostředí, jak na inkluzivní škole, anebo na škole běžné. Názory pedagogů byly zjišťovány dotazníkovou metodou. Cílem této práce bylo zjistit, jaké názory mají pedagogové na problematiku inkluzivního vzdělávání. Jaké rozdíly se objevují v jednotlivých názorech dle věku pedagogů, jak je ovlivňuje délka jejich praxe a zdali se odlišují názory na inkluzi pedagogů, kteří již měli možnost pracovat s žákem se speciálními vzdělávacími potřebami od těch, kteří prozatím nemají s těmito žáky žádné zkušenosti.
dc.format 79 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluze cs
dc.subject integrace cs
dc.subject škola cs
dc.subject podpůrná opatření cs
dc.subject asistent pedagoga cs
dc.subject rodič cs
dc.subject inclusion en
dc.subject integration en
dc.subject school en
dc.subject support measures en
dc.subject teacher´s aide en
dc.subject parents en
dc.title Názory pedagogů na inkluzivní vzdělávání
dc.title.alternative The Views of Teachers on Inclusive Education
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2017-06-12
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with the views of teachers on inclusion education. Theoretical part is discussed in detail first term of inclusion and integration. Then it focuses on benefits and certain pitfalls which inclusion brings with its. In the next chapter is indicated present valid legislation within inclusion education. The last chapter is dedicated to the education of pupils who have special educational needs. This chapter shows the various support measures in inclusion education and to a function of teacher´s aide. Practical part than examines and evaluates individual opinions of teachers from school environment, how to in inclusive school or in common school. The views of teachers were determined using questionnaires. The aim of this thesis was to find out which opinions teachers have on the issues of inclusion education. What differences appear in individual opinions by age of teachers, how teachers affect the length of their practice and whether their opinions on the inclusion are different of teachers who have already had the opportunity to work with pupil who have special educational needs from those who so far have these pupils no experience.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 45860
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2017-04-25
local.subject inkluzivní vzdělávání cs
local.subject názory a postoje cs
local.subject učitelé cs
local.subject asistenti učitelů cs
local.subject inclusive education en
local.subject views and attitudes en
local.subject teachers en
local.subject teachers’ assistants en


Files in this item

Files Size Format View Description
plachá_2017_dp.pdf 2.167Mb PDF View/Open None
plachá_2017_op.doc 53.5Kb Unknown View/Open None
plachá_2017_vp.docx 18.02Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account