Názory pedagogů na inkluzivní vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Plachá, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:01Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:01Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40283
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na názory pedagogů na inkluzivní vzdělávání. Teoretická část se podrobněji věnuje nejprve pojmům inkluze a integrace. Dále se zaměřuje na výhody a jistá úskalí, která s sebou inkluze přináší. V další kapitole je uvedena současná platná legislativa v rámci inkluzivního vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části je věnována vzdělávání žáků, kteří mají speciální vzdělávací potřeby. Tato kapitola poukazuje na jednotlivá podpůrná opatření v inkluzivním vzdělávání a na funkci asistenta pedagoga. Praktická část potom zkoumá a vyhodnocuje jednotlivé názory pedagogů ze školního prostředí, jak na inkluzivní škole, anebo na škole běžné. Názory pedagogů byly zjišťovány dotazníkovou metodou. Cílem této práce bylo zjistit, jaké názory mají pedagogové na problematiku inkluzivního vzdělávání. Jaké rozdíly se objevují v jednotlivých názorech dle věku pedagogů, jak je ovlivňuje délka jejich praxe a zdali se odlišují názory na inkluzi pedagogů, kteří již měli možnost pracovat s žákem se speciálními vzdělávacími potřebami od těch, kteří prozatím nemají s těmito žáky žádné zkušenosti. |
|
dc.format |
79 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
rodič
|
cs |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.subject |
teacher´s aide
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.title |
Názory pedagogů na inkluzivní vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
The Views of Teachers on Inclusive Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2017-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the views of teachers on inclusion education. Theoretical part is discussed in detail first term of inclusion and integration. Then it focuses on benefits and certain pitfalls which inclusion brings with its. In the next chapter is indicated present valid legislation within inclusion education. The last chapter is dedicated to the education of pupils who have special educational needs. This chapter shows the various support measures in inclusion education and to a function of teacher´s aide. Practical part than examines and evaluates individual opinions of teachers from school environment, how to in inclusive school or in common school. The views of teachers were determined using questionnaires. The aim of this thesis was to find out which opinions teachers have on the issues of inclusion education. What differences appear in individual opinions by age of teachers, how teachers affect the length of their practice and whether their opinions on the inclusion are different of teachers who have already had the opportunity to work with pupil who have special educational needs from those who so far have these pupils no experience. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45860
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2017-04-25 |
|
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
asistenti učitelů
|
cs |
local.subject |
inclusive education
|
en |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
local.subject |
teachers
|
en |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account