Sebepoškozování žáků na základních a středních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Polepilová, Renata
|
|
dc.contributor.author |
Veselá, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:06Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:06Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40322
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá citlivým tématem sebepoškozování. Problematika sebepoškozování se dotýká především pubescentů v době dospívání. Teoretická část je zaměřena na definice, příčiny, metody, prevenci a léčbu sebepoškozování. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem formou dotazníků, které byly rozdány žákům na ZŠ a SŠ. Cílem výzkumu bylo zjistit, kolik respondentů mělo se sebepoškozováním zkušenosti a zda by bylo pro dospívající přínosné o problému hovořit v rámci výuky na základní škole. |
|
dc.format |
66 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sebepoškozování
|
cs |
dc.subject |
deprese
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
pubescence
|
cs |
dc.subject |
subkultura
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
terapie
|
cs |
dc.subject |
self-harm
|
en |
dc.subject |
depression
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
pubescence
|
en |
dc.subject |
subculture
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
therapy
|
en |
dc.title |
Sebepoškozování žáků na základních a středních školách |
|
dc.title.alternative |
Deliberate Self-Harm of Pupils at Primary and Secondary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2017-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is dealing with sensitive topic self harming. The problem with self harming pertains mainly to the pubescents. Theoretical part is focusing on the definitions, causes, methods, prevention and treatment of self harming. Practical part is focusing on quantitative research in the form of questionares, which were given to elementary school and highschool students. The aim of this research was to find out how many respondents had some experience with self harming and whether talking about the problem with the framework of education at the elemantary school would be beneficial for the adolescents. . |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45922
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2017-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account