Umění v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Hejčová, Erika
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:13Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:13Z |
|
dc.date.issued |
2017-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41427
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na popis a rozbor vývoje historických skutečností v oblasti reklamního plakátu. Práce bude primárně třídit a zpracovávat klíčové aspekty dané proble-matiky. Bude analyzovat oblast umění a reklamy. Zaměří se na zpracování vývojové linie reklamního plakátu, a to v kontinuitě s tvorbou Alfonse Muchy, jako významného předsta-vitele uměleckého směru secese. Práce se orientuje na umění v reklamní tvorbě, konkrétně reklamní plakát, který odráží společenský život daného období ve spojitosti s dnešním poje-tím reklamního plakátu. |
|
dc.format |
59 s. (87 024 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
umění
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
secese
|
cs |
dc.subject |
Alfons Mucha
|
cs |
dc.subject |
reklamní plakáty
|
cs |
dc.subject |
reklamní tvorba
|
cs |
dc.subject |
eye tracking
|
cs |
dc.subject |
oční kamera
|
cs |
dc.subject |
média
|
cs |
dc.subject |
art
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
Art Nouveau
|
en |
dc.subject |
Alfons Mucha
|
en |
dc.subject |
advertising poster
|
en |
dc.subject |
advertising creation
|
en |
dc.subject |
eye tracking
|
en |
dc.subject |
media
|
en |
dc.title |
Umění v reklamě |
|
dc.title.alternative |
Art in Advertising |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2017-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis focuses on description and detailed investigation of historical back-ground of the advertising posters. The thesis classifies and elaborate on key aspects of the given topic. Another major part of the thesis is analysis of art and the advertisement which are a crucial elements of examined topic. Moreover, the thesis will closely examine the line of development of the advertising posters in connection with the Alfons Mucha, an im-portant representative of the Art Nouveau style. The present paper also concentrates on the art as the part of advertising creations, more precisely, on advertising posters which reflect-ed a social life in the aforementioned Art Nouveau period in comparison with today´s ap-proach to advertising poster. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
47584
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account