Ženský a mužský hlas v rozhlasové reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Jedenástíková, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:14Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:14Z |
|
dc.date.issued |
2017-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41432
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce na téma Ženský a mužský hlas v rozhlasové reklamě seznamuje v teoretické části s historií i současným rozhlasovým trhem v ČR, zabývá se charakteristi-kou a parametry rozhlasové reklamy s orientací na specifika rozhlasových reklamních sděle-ní z pohledu tvorby a realizace rozhlasové reklamní kampaně v praxi. Následně zaměřuje pozornost na charakteristiky mužského a ženského hlasu v kontinuitě jejich aplikace v rozhlasové reklamě. Primárním cílem práce je zjistit, zda klienti zvolené společnosti Radi-ohouse v rámci svých rozhlasových kampaní směřují pozornost k výběru hlasu mluvčího v souvislosti s genderovým zaměřením nabízených produktů, současně pak jaký hlas (ženský či mužský) při tvorbě rozhlasových kampaní preferují. Praktická část práce je postavena na kvantitativním šetření formou dotazníku, jehož výsledky vedou k nalezení odpovědí na výzkumné otázky a dosažení cíle práce. |
|
dc.format |
64s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rozhlas
|
cs |
dc.subject |
rozhlasová reklama
|
cs |
dc.subject |
ženský a mužský hlas
|
cs |
dc.subject |
Radio
|
en |
dc.subject |
radio advertising
|
en |
dc.subject |
women´s and men´s voice
|
en |
dc.title |
Ženský a mužský hlas v rozhlasové reklamě |
|
dc.title.alternative |
Woman´s and Man´s Voice in Radio Advertising |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Burgr, Ladislav |
|
dc.date.accepted |
2017-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
A The topic of this thesis is "Woman´s and Man´s Voice in Radio Advertising", which in its theoretical part investigates the historical and contemporary contexts of radio broadcast-ing in the Czech Republic. It analyses the characteristics and parameters of radio advertis-ing, concentrating on specific elements of advertising narration from the perspective of devising and implementing an actual radio advertising campaign. Subsequently, attention is paid to the inherent nature of the voices of men and women in connection with their use in audio advertising. The primary aim is to find out whether clients of the chosen company Radiohouse, as part of a campaign, actively select a voice in accordance with the gender of the target audience of a product. Concurrently, investigation is made as to which voice (male or female) is pre-ferred during the process of preparing an advertising campaign intended for radio broad-cast. The practical part of the work comprises quantitative findings obtained from a survey; the results of said survey assist in answering questions and achieving the goal of the work. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
47591
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account