Virální videa jako nástroj propagace vysokých škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Zapletalová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:16Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:16Z |
|
dc.date.issued |
2017-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41455
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je zaměřena na virální videa či kampaně vysokých škol, které používají vysoké školy pro propagaci. V teoretické části je popsán vývoj vysokých škol a marketingové řízení vysokých škol. Práce se věnuje také demografickému vývoji a komunikaci s cílovou skupinou. Hlavní část teorie popisuje virální marketing, formy virálního marketingu a virální video. V praktické části práce jsou uvedeny příklady virálních kampaní vysokých škol a jejich rozbor. V této části je také provedena analýza dotazníkového šetření, která je zaměřena na uchazeče o vysokoškolské studium a jejich povědomí o virálních kampaních vysokých škol, a následně také analýza rozhovoru s vybranými studenty, kteří zhodnotí vybrané virální kampaně. |
|
dc.format |
57 s. (86 100 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Virální marketing
|
cs |
dc.subject |
virální video
|
cs |
dc.subject |
cílová skupina
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
virální kampaň
|
cs |
dc.subject |
Viral marketing
|
en |
dc.subject |
viral video
|
en |
dc.subject |
target group
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
viral campaign
|
en |
dc.title |
Virální videa jako nástroj propagace vysokých škol |
|
dc.title.alternative |
Viral Videos as Promotional Tool of Universities |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kupková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2017-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis examines the use of viral videos by institutions of higher education in their promotional campaigns. In the theoretical part there is a description of the development of higher education institutions and the development of their marketing management. The thesis also explores the development of the target demographic and communication with the target group. The main theoretical part discusses viral marketing, types of viral marketing and viral videos. In the practical part of the thesis there are examples of viral campaigns carried out by higher education institutions and an analysis of these campaigns. It also includes an analysis of a survey carried out by questionnaire investigating the awareness of these viral campaigns among applicants for further education courses, and an analysis of interviews with selected students where they evaluate selected viral campaigns. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
47620
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account