Genderová identita v českých médiích

DSpace Repository

Language: English čeština 

Genderová identita v českých médiích

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Svatava
dc.contributor.author Balarinová, Michaela
dc.date.accessioned 2010-07-15T16:44:29Z
dc.date.available 2010-07-15T16:44:29Z
dc.date.issued 2007-04-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/4204
dc.description.abstract V současné době se na formování genderové identity podílejí média, která jsou pod tlakem marketingu a zadavatelů inzerce. S tvorbou genderových identity souvisí teorie mediální konstrukce reality a teorie vzorů. Nedokonalý a za-staralý patriarchální systém nedokázal reagovat na ženskou emancipaci, proto se 20. století objevuje pojem krize mužské identity. Možné řešení se objevilo v konceptu nového muže. Z něj vycházejí i dvě marketingové konstrukce mužské identity - metrosexuál a později übersexuál. Obě tyto konstrukce se promítají do současných mužských časopisů, a to jak do redakčního obsahu, tak i reklamních apelů v inzerátech. cs
dc.format 87 s., 8 s. příloh cs
dc.format.extent 1376845 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject gender cs
dc.subject identita cs
dc.subject média cs
dc.subject mediální účinky cs
dc.subject maskulinita cs
dc.subject metrosexuál cs
dc.subject muž cs
dc.subject reklamní apely cs
dc.subject sociální konstrukce cs
dc.subject teorie vzorů cs
dc.subject übersexuál cs
dc.subject advertising appeals en
dc.subject gender en
dc.subject identity en
dc.subject man en
dc.subject masculinity en
dc.subject media en
dc.subject media effects en
dc.subject metrosexual en
dc.subject social construction en
dc.subject role model en
dc.subject ubersexual en
dc.title Genderová identita v českých médiích cs
dc.title.alternative Gender identity in Czech medida en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Zelinský, Miroslav
dc.date.accepted 2007-06-04
dc.description.abstract-translated In current epoch the gender identity is shaped by media which are under pres-sure of marketing and advertisers. There are two medial theories which relate to construction of gender identity: Medial construction of social reality and Role models. Defective and elderly patriarchy failed to reply the emancipation of women, therefore the concept of men in cisis comes out. The possible solution appears in the concept of New Man. This concept is involved in two marketing construction of male identi-ties - metrosexual and later ubersexual. Both of them can be found in current male magazines - editorial mater and advertising appeals in advertisement. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/185 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 4888
dc.date.assigned 2007-01-15
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
balarinová_2007_dp.pdf 1.313Mb PDF View/Open
balarinová_2007_vp.doc 61Kb Microsoft Word View/Open
balarinová_2007_op.doc 54Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account