dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Bernatíková, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42864
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se poměrně aktuálním tématem v problematice školního vzdělávání a to zavedením povinné předškolní docházky. Teoretická část je zaměřena na vývoj předškolního vzdělávání v České republice, následně popisuje současné pojetí tohoto stupně vzdělávání, jeho cíle a také legislativní vymezení. Uveden je zde také názor veřejnosti na tento stupeň vzdělávání. Dále se teoretická část práce zabývá povinným vzděláváním v mateřské škole. Empirická část diplomové práce popisuje kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím dotazníku adresovaného rodičům. Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit, jaké jsou názory rodičů na zavedení povinného vzdělávání v mateřské škole. Sesbíraná data byla sumarizována, vyhodnocena a následně interpretována. Ze získaných dat vyplynuly zcela odlišné názory rodičů na problematiku povinné předškolní docházky, kdy někteří jej považují za zcela zbytečné a pro děti zatěžující, jiní jej hodnotí pozitivně. |
|
dc.format |
87 s. (157 298 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
předškolní docházka
|
cs |
dc.subject |
povinné předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
povinné vzdělávání v mateřské škole
|
cs |
dc.subject |
preschool education
|
en |
dc.subject |
preschool attendance
|
en |
dc.subject |
compulsory preschool education
|
en |
dc.subject |
compulsory education in kindergarten
|
en |
dc.title |
Názory rodičovské veřejnosti na povinné vzdělávání v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
The Views of Parents on Compulsory Education at Nursery School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master´s thesis has a theoretical-empiric character. It describes relatively actual topic in the issue of school education and it is introduction of compulsory preschool attendance. The theoretical part is focused on the development of preschool education in Czech Republic, then describes the current concept of this level of education, its aims and legislative definition. The public view of this level of education is also mentioned here. The theoretical part of thesis also deals specifically with compulsory education at kindergarten.The empiric part of master thesis describes the quantitative research realized through a questionnaire addressed to the parents. The aim of the questionnaire survey was to find out what parent´s views are about compulsory education in kindergarten. The collected data was summarized, evaluated and subsequently interpreted. As emerged from acquired data, there are completely different views of parents on compulsory preschool attendance, when some consider it to be completely useless and for the children burdening, other parents rate it positively. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47968
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|